در عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) ایران اسلامی در غم شهادت جانسوز پسر فاطمه (س) غرق در ماتم و عزا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، از سراسر کشور انتظار سوگواران پایان یافت و عاشورا از راه رسید. مردم عزادار در سراسر ایران اسلامی که تا پاسی از شب با حضور در مراسم‌های عزاداری نوای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است...مکن ای صبح طلوع» را سر داده بودند از نخستین ساعات صبح عاشورای سال 1435 هجری قمری خود را آماده کردند تا باری دیگر با حسین(ع) اسوه ایثار، تقوا، شهادت و شهامت وداع کنند و در سوگ او و 72 یارش که مظلومانه به شهادت رسیدند، خون گریه کنند.

ارادتمندان به عاشورا و امام حسین(ع) در دهمین روز ماه حزن و ماتم با برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری هر کدام به نوعی به خاندان عصمت و طهارت ابراز ارادت کردند و در غم شهادت پسر فاطمه(س) به سر و سینه زدند.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین

بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

خبرنگاران فارس از حال و هوای عاشورای حسینی در سراسر ایران اسلامی گزارش می‌دهند:

*شهر کریمه میزبان هزاران زائر عاشورایی

شهر مقدس قم در عاشورای حسینی بار دیگر سراسر ماتم و عزا شده است و از نخستین ساعات صبح امروز دسته‌های عزاداری و سینه زنی حرکت خود را از اقصی نقاط این شهر به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز کرده‌اند.

در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مراسم‌های ویژه سوگواری عاشورای حسینی برپا شده است و مردم با حضور در این مراسم‌ها ضمن عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان، در سوگ امام حسین(ع) اشک می‌ریزند.

در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران مراسم‌های ویژه برپا شده و دسته‌های عزاداری با نظم خاصی در این اماکن مقدس حضور یافته و شهادت فرزند فاطمه را به کریمه اهل بیت(س) و امام زمان(عج) تسلیت می‌گویند.

بسیاری از زائران نیز در عاشورای حسینی به شهر قم عزیمت کرده‌اند تا در مراسم‌های ویژه‌ای که به این مناسبت در نقاط مختلف شهر قم برپا شده است شرکت کنند./س

برچسب ها: قم ، ایران ، عاشورا ، حسین ، سوگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.