" پریدخت" ساخته "سامان مقدم" روایتی دیگر از تاریخ عاشورایی را بیان کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران مجموعه تلویزیونی " پریدخت" به کارگردانی سامان مقدم سریالی تاریخی که به سفارش گروه فیلم و  سریال شبکه 2 سیما و برای پخش در ایام محرم ساخته شد درون مایه ای عاشورایی و محرمی داشت.
 
 داستان این مجموعه در خصوص دختری به نام " پریدخت"  فرزند حاج میرزا  از سرشناسان  شهدا که به دلیل پاپوشی که برای همسرش رخ می دهد از او جدا می شود و به همسری مردی دیگر در می آید این مجموعه در سه مقطع تاریخی  در سال های 1314،1320،1334 به تصویر کشیده می‌شود که همزمان با زندگی شخصی پریدخت، تحولات  اجتماعی روزها یعنی سال‌های بین فاجعه مسجد گوهرشاد و کشف حجاب در مقطع اول روایت شده است.  
 
تراژدی‌های عاشورا به   عنوان  نقطه کانونی مجموعه "پریدخت" بود  که در چند سال اخیر دو دهه اول محرم در برابر دیدگان مخاطب قرار گرفت و همچنین  تعزیه به عنوان بازوی حرکتی قصه در این مجموعه با  تمام قوت و ضعفهای گوناگونی دستمایه نویسنده این اثر قرار گرفت.
 
 مثلث عشقی  شاخصه دیگری در این اثر به  عنوان بازوی پیش برنده قصه و منتقد چالش آدمها مورد استفاده قرار گرفته است "لیلا حاتمی"، "علی مصفا"، "داریوش ارجمند"، "کامبیز دیرباز"، "مهرداد ضیایی"، از بازیگران "پریدخت" بودند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند.

انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار