در حالي که "راهنمايان تور" هنوز خانه ندارند، براساس پيش بيني ها سيل گردشگر به ايران در راه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خانه "راهنمايان تور،" مرکزي برای اجتماع راهنمایان، علاقه مندان به گردشگری، آژانس داران و دیگر دست اندرکاران اين حوزه، ‌طرحي که از اسفندماه 91 تا کنون همچنان به نتيجه نرسيده است.

تا به امروز نه 100 ميليون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جامعه راهنمایان گردشگری و نه مبلغ 400 میلیون تومان کمک بلاعوض که قرار بود ظرف 24 ساعت اين جامعه را خانه دار کند به ثمر رسيده است.

نشست ها، گردهمايي ها، حاشيه نشست هاي خبري با وعده تحقق حمايت از جامعه راهنمايان تور و ... سپري شده،‌ در نهايت عدم تکافوي بودجه عامل اصلي محقق نشدن وعده حل مشکلات صنفي جامعه راهنمايان تور شناخته شده است.

در حالي که کلاف مشکلات راهنمايان به هم پيچيده مي شود که پيش بيني حاکي از اين است که ورود گردشگر به کشور سير صعودي گرفته است.

متاسفانه در اين شرايط تورگردانان به جاي تبليغات گردشگري سرگرم حل مشکلات صنفي و روزمره خود مي باشند.

عباس پيرمراديان نايب رئيس جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وعده هاي محقق نشده مسئولان در خصوص اين جامعه، گفت: وعده 500 ميليون تومان به راهنمايان تور در دوران ملک زاده رياست پيشين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ثمر بخش نشده و با روي کارآمد نجفي قرار بود که جلسه در روز شنبه (11/08/92) در محل سازمان تشکیل گردد، که اين جلسه به دليل همزماني با پيک برگزاري هاي تور براساس توافق به عمل آمده، در آذرماه برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد:‌ با پيگيري جامعه راهنمايان تور، عامل اصلي به ثمر نرسيدن اين وعده تا اين لحظه عدم تکافوي بودجه سازمان عنوان شده، اين در حالي است که جامعه راهنمايان به يک اتاق 100 متري به جاي اختصاص مبلغ 400 ميليون توماني از سوي سازمان راضي بوده اند.

نايب رئيس جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي يادآور شد: از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اماکني در مرکز شهر تهران، محدوده بازار و ... معرفي شدند که که در شان راهنمايان تور نبوده است.

پيرمراديان با تاکيد بر اين که سازمان مخالفتي با خانه راهنمايان ندارد ولي اقدام موثري هم صورت در اين راستا صورت نگرفته است، ‌افزود: راهنمايان تور ميان زمين و هوا سرگردان هستند، در شرايطي که سيل گردشگر به ايران در راه است .

وي ادامه داد:‌ ورود گردشگر به کشور خير و برکت همراه دارد ولي با عدم حل مشکلات صنفي جامعه راهنمايان به سونامي مبدل خواهد شد.

نايب رئيس جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي با اشاره به اينکه حل مشکلات صنفي راهنمايان بايستي اولويت مديران در توسعه گردشگري باشد،‌ تصريح کرد: متاسفانه در صنعت گردشگري راهنما به حساب نمي آيد اين در حالي است که کليد طلايي گردشگري راهنما است، نکته اي که در سالهاي اخير در سايه بي توجهي ها به گردشگري کشور لطمه زده است.

وي افزود : حل مشکلات اين صنف گره از گردشگري کشور مي گشايد و باقي اقدامات در اين مسير تنها وقت تلف کردن است.

پيرمراديان در پايان خاطر نشان کرد: علاوه بر سوء مديريت ها در حل مشکلات راهنمايان تور، زمزمه کمبود منابع مالي از سوي مسئولان در حالي که، غير متخصص ترين افراد نيز در اين بخش با بودن منابع مالي کافي توانايي اداره آن را خواهند داشت، در دنيا مديريت صحيح يعني با حداقل امکانات هم نتايج مطلوب بگيريد.

اميد است؛ با ارائه راهکار موثر از سوي رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، زمينه فراغ بال سردمداران تبليغات گردشگري از مشکلات حاشيه اي و تمرکز بر توسعه اين صنعت در کشور فراهم شود. 

انتهاي پيام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار