عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران گفت: دولت و سازمان آب و فاضلاب کشور باید حمایت اساسی از صنایع بخصوص ظرفیت های داخلی تولید کنندگان را داشته باشد تا زمینه برای بهینه سازی پتانسیل های داخلی در کشور هموار شود.

مسعود تجریشی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکید براینکه کشور ما در حال حاضر با معضل کم آبی مواجه است گفت: مشکل آب کشور خیلی اساسی است بطوری که هم اکنون به یک چالش جدی برای بیشتر مناطق کشور تبدیل شده است تاجایی که کمبود آب دریاچه ارومیه، زاینده رود  و رود کارون خود دلیل متقنی براین مدعاست.

وی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی در کشور بسیار مهم است. کشور ما در زمینه آب پتانسیل سرمایه گذاری دارد. اگر کشور ما مانند شبکه برق به یک شبکه سراسری متصل شود می توانیم با تلمبه خانه آب را به تمام نقاط کشور برسانیم و این مهم باعث می شود اختلافات خاتمه پیدا کرده و مدیریت آب در کشور بهینه شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران تصریح کرد: در بحث فاضلاب بیشتر از آب به پتانسیل سرمایه گذاری نیاز داریم.  در حال حاضر در اکثر شهرهای بزرگ کشور ما حجم وسیعی از آب به فاضلاب تبدیل می شود، بنابراین با احیای این فاضلاب ها می توانیم آب را به چرخه حیات برگردانیم.

وی همچنین یادآور شد: در حوزه مناطق مرزی نیز این چنین است؛ به عنوان مثال، کشوری مثل افغانستان با اینکه زیرساختهای لازم و قوی را ندارد این نعمت خدادادی را از ما دریغ کرده است و ما نمی توانیم از افغانستان حق آبمان را بگیریم و آب را به کشور برگردانیم. در حالی که طبق مقررات بین المللی می توانیم سهمی از آب داشته باشیم. همچنین شبکه آب کشور بویژه تهران فرسوده و کهنه شده است و جایگزینی اینها نیاز به سرمایه گذاری فراوان دارد.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران افزود: دولت و سازمان آب و فاضلاب کشور باید حمایت اساسی از صنایع بخصوص ظرفیت های داخلی تولید کنندگان را داشته باشد تا زمینه برای بهینه سازی پتانسیل های داخلی در کشور هموار شود.

تجریشی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر بجای حمایت از تولیدات داخلی در اکثر پروژه ها از تجهیزات خارجی استفاده می شود باید رویکردها تغییر پیدا کند و مسئولان باید تولیدکنندگان داخلی را باور کنند تا عرصه برای رقابت و توسعه فراهم شود.

وی یادآور شد: اگر مدیریت سازمان آب و فاضلاب کشور توجه اساسی به این مقوله داشته باشند قطعا تمام نیازهای داخلی در کشور تولید و تامین خواهد شد.

تجریشی اظهار داشت: مسئولان کشور باید در محل برگزاری نمایشگاه حضور پیدا کرده و تا از نزدیک ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کنند و بعد از اتمام نمایشگاه نیز جلسات هماهنگی برای پیشبرد اهداف توسعه صنعت کشور برگزار شود.

مدیرعامل شرکت پتکو افزود:  هم اکنون 15 انجمن فعال در عرصه صنعت با 30 درصد ظرفیت کار می کنند که اگر به درستی حمایت شوند شاهد یک جهش در توسعه اقتصادی کشور در عرصه تولید داخلی خواهیم بود تا جاییکه در کنار توسعه اقتصادی زمینه اشتغالزایی جوانان نیز فراهم شده و کشور از معضل بیکاری نجات خواهد یافت.

وی از مسئولان خواست که در کنار سفرهای خارجی از شرکت های معتبر داخلی دعوت به عمل آورند؛ چرا که تا به امروز اکثر شرکتهای مطرح کشور در بین کشورهای خارجی ناشناخته مانده اند و دلیل اصلی این موضوع عدم حضور شرکت ها در نمایشگاههای بین المللی بوده است.

تجریشی خاطرنشان کرد: الان مشتاق هستیم که جلسات هماهنگی را با مسئولان بلندپایه کشور برگزار کنیم و تا در این جلسات ظرفیتهای داخلی را در بین آنها مطرح کنیم تا با این کار گرهی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی گشوده شود.

وی تصریح کرد: ایران در بین کشورهای منطقه خاورمیانه جزء بزرگترین کشور صنعتی به شمار می رود. این صنعت نه تنها در کشور توان پشتیبانی از صنایع کشور را دارد بلکه تمام شرکتها توانایی صادارتی را نیز دارند و این مهم زمانی تحقق پیدا می کند که مورد توجه و تاکید مسئولان قرار گیرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آب ، مناطق ، دریاچه ، رود کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار