عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمانو باید بی طرفی آژانس را به مردم و مسوولانایران نشان دهد ، سفر آمانو را دارای اهمیت بسیاری برای کشور دانست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفری ، با بیان اینکه آمانو با این سفر به جمهوری اسلامی باید موضع‌گیری شفاف و منطقی را ارائه دهدافزود: امید داریم که با این سفر تاکید کند که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا در چارچوب معاهدهمنع گسترش سلاح های هسته‌ای است و متوجه باشند که در ایران هیچ گونه فعالیتی خلاف معاهدات انجام نشده و نخواهد شد.
آصفری با تاکید بر اینکه موضع‌گیری آمانو در پایان سفر براساس صداقت باشد گفت: متاسفانه در گذشته آمانو نشان داده است که به جایگاه بی طرفی که باید در آژانس رعایت کند را توجه نداشته است و با صدور بیانیه‌هایی نشان داده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دستاویزی برای قدرت‌های بزرگ به ویژه امریکاست.
وی این اقدامرا ناشی از تحت فشار بودن آژانس در برابر صهیونیسم عنوان کرد و افزود: امیداوریم آمانو تدبیری اتخاذ کند که پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت خارج شود و در چارچوب قانونی خود پیگیری شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: لازم است که آمانو در خصوص غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضع‌گیری شفافی ارائه دهد. آمانو باید پاسخ ملت‌ها و تاریخ را درخصوصبی توجهی به فعالیت‌های هسته‌ای و تولید سلاح و کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی بدهد.
وی با بیان اینکه امروز صهیونیسم در خصوص اقدامات و فعالیت‌های هسته‌ای از لابی خود سوء استفاده می‌کند اضافه کرد: بزرگترین تهدید در خصوص استفاده از بمب اتمبرای دنیا رژیم صهیونیستی است و اگر آمانو نسبت به این موضوع اقدام جدی نکند تاریخ وی را استیضاح می‌کند و باید پاسخگوی آیندگان باشد./س
برچسب ها: اژانس ، اصفری ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.