مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور از تولید نرم افزار معارفی اصول و مبانی تربیت دینی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به همت موسسه بوستان کتاب و مرکز تحقیقات کامپیوتری نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اکبر پوست چیان بیان کرد: نرم افزار اصول و مبانی تربیت دینی برگرفته از مجموعه آثار موسسه فرهنگی و تربیتی توحید است و حاوی متن کامل 11 عنوان کتاب از آثار این موسسه با محوریت اصول و مبانی تربیت دینی کودکان و نوجوانان از هم اکنون در دسترس مربیان و متولیان امور پرورشی مدارس و پژوهشگران حوزه معارف اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: از جمله کتب موجود در این نرم افزار می توان به «مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و احادیث، آنچه در مورد کودکان و نوجوانان باید بدانیم، والدین و مربیان مسئول، راهکارهای عملی آموزش اخلاق و مهارت های زندگی و غیره اشاره کرد.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور با اشاره به قابلیت های این نرم افزار افزود: امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق 2 سویه متن و فهرست، ارائه متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه به همراه امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، همچنین ارتباط متن و فهرست کتب با بخش های دیگر برنامه از جمله بخش نمایش، جستجو، لغت نامه و غیره از جمله امکانات این نرم افزار فرهنگی و تربیتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت های این نرم افزار اشاره کرد و افزود: جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب های برنامه، یادداشت برداری، رنگی کردن بخشی از متن، ذخیره، ویرایش و چاپ متن، از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

پوست چیان گفت: علاقمندان می‌توانند به منظور تهیه این نرم افزار به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی WWW.NOORSHOP.IR مراجعه کنند./س

برچسب ها: قم ، نرم ، افزار ، اصول ، مبانی ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.