استاندار قم با اشاره به مشکلات ناشی از طولانی شدن ساخت سد کوچری به عنوان حلقه اتصال و تکمیل زنجیره پروژه انتقال آب از سرشاخه‌ها به قم بر لزوم تسریع در ساخت سد و واگذاری مدیریت کامل طرح به استان قم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرم‌رضا پیریایی در تشریح آخرین وضعیت طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم و مشکلات پیش آمده در مسیر تکمیل نهایی این طرح گفت: مسئولان استان قم در سال‌های اخیر با عزم و اراده جدی و با قوت، پیگیر رفع موانع و مشکلات اجرایی و به ثمر نشستن فازهای تکمیلی این طرح مهم بوده‌اند.

وی با بیان این‌که پروژه انتقال آب به قم یک پروژه عظیم ملی محسوب می‌شود بر لزوم مشارکت و همکاری بیشتر دیگر بخش‌های مسئول در خارج از استان و نیز واگذاری مدیریت خط انتقال به قم تاکید کرد و ادامه داد: استان قم به خوبی به تعهدات و وظایف خود در قبال این پروژه عمل کرده و در این زمینه هیچ‌گونه کاستی متوجه آن نیست.

استاندار قم سد کوچری را ضروری ترین بخش و حلقه اصلی برای تکمیل نهایی این پروژه عنوان کرد و با انتقاد از کم‌توجهی‌ها و سستی‌های موجود در مسیر تکمیل آن گفت: لازم است هم وزارت نیرو و هم مسئولان استانداری اصفهان به عنوان 2 رکن اساسی دخیل در این پروژه در خصوص هماهنگی‌های لازم در چارچوب تبیین اهداف اصلی طرح که همانا تامین آب شرب قم است و نیز مهیا کردن شرایط و بستر سریع اجرای فازهای تکمیلی طرح به وظایف و تعهدات خود عمل کنند.

پیریایی به تبعات طولانی شدن ساخت این سازه مهم و در نتیجه تشدید نارضایتی‌های ناشی از مشکلات تامین آب شرب قم اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش مهم و محوری این سد در تکمیل نهایی خط انتقال باید هر چه سریع‌تر موانع موجود در مسیر اجرای آن برطرف شود.

استاندار قم با بیان این‌که مدیریت استان به شدت پیگیر مشکلات این پروژه است به نشست اخیر خود با مجمع نمایندگان و مدیران بخش آب استان در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: حل فوری مسائل و مشکلات اجتماعی و اجرایی مربوط به سد کوچری و نیز سرعت دادن به روند اجرا و تکمیل ضربتی این سد، مهم‌ترین و فوری‌ترین خواسته مردم و مسئولان استان قم از مسئولان وزارت نیرو در بحث تامین آب است.

پیریایی ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های دست‌اندرکار اجرای طرح آبرسانی به قم ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر مسئولان استان اصفهان در کمک به حل و فصل مسائل فنی و اجتماعی پیش آمده برای سد کوچری و اتمام هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت این سد در آینده نزدیک، مردم قم بتوانند از نعمت آب شرب شیرین و پایدار برخوردار شوند./س

برچسب ها: قم ، ضرورت ، واگذاری ، مدیریت ، خط ، انتقال ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.