مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قیمت نان که حدود دو سالی است ثابت مانده است، منصفانه به نظر نمی‌رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین نجف‌زاده اظهار داشت: دلایل مختلف که اغلب رویدادهای سیاسی در سال جاری است سبب شده تا قیمت نان افزایش نیافته و با نرخ‌گذاری جدید مخالفت شود.

وی با بیان اینکه قیمت نان در استان اردبیل به غیر از یک استان پایین‌ترین نرخ‌گذاری در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: در استان همسایه ما گیلان و شهر آستارا نرخ لواش 50 درصد بالاتر از نرخ اردبیل است که در سایر نان‌های تولیدی نیز همین وضعیت را شاهد هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل، ضرورت نرخ‌گذاری مطلوب و مناسب را یادآور شد و افزود: انتظار ما این است که نرخ‌گذاری‌‌ها به گونه‌ای باشد تا نانوایان به خود جرات سوء استفاده و یا افزایش قیمت احتمالی را ندهد.

نجف‌زاده از کسب رتبه ممتاز عملکرد تعزیرات حکومتی استان اردبیل در بین 32 استان کشور در نیمه اول امسال خبر داد و یادآور شد: تعزیرات حکومتی استان اردبیل در بین 32 استان کشور رتبه سوم را به دست آورده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه تعزیرات تنها در حیطه وظایف خود می‌تواند ورود پیدا کرده و وارد مشکلات دستگاه‌های دیگر و یا اختلالات ناشی از نوسانات ارزی در سطح جامعه نیست، تاکید کرد: برخورد با گرانی وظیفه تعزیرات نیست و وظیفه ما برخورد با گرانفروشی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با یادآوری اینکه ما در این مسیر با تنگناها و مشکلات زیادی روبرو هستیم، ادامه داد: در حوزه آرد و نان در ماه‌های گذشته به ویژه ایام ماه رمضان با معضلات عدیده‌ای روبرو بودیم که با برخورد جدی با فروش آردها خارج از شبکه تولید برای همیشه به این وضعیت پایان دادیم.

نجف‌زاده متذکر شد: در یک تخلف آشکار برخی از افراد متخلف با سهمیه باطل شده تعدادی از نانوایی‌هایی که هم اکنون وجود خارجی ندارند آرد را خارج از شبکه به فروش می‌رسانند که در این زمینه اقدامات لازم انجام شد.

وی به پرونده‌های متعدد در خصوص تخلفات آرد و نان و همچنین فروش غیر‌قانونی سبوس گندم به روستائیان به نرخ بسیار بالاتر اشاره کرد و یادآور شد: برخی از سودجویان پوسته گندم را به نام سبوس و به نرخ 650 تومان در بین روستاییان به فروش می‌رسانند که ما شبکه‌ای را شناسایی و دستگیر کردیم که از این طریق منافع زیادی را به جیب زده و سعی می‌کردند در بازار اختلال ایجاد کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از بسته شدن کامل کارخانه تولید ماکارونی با مواد غیر‌مجاز خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه با قیمت پایین‌تر محصول خود را عرضه می‌کرد اما به دلیل تخلفی که در فرآوری محصول به ویژه به کار بردن موادی که برای بیش فعال کردن بیماری گواتر در کودکان انجام می‌شد پلمپ شد و از اقدام این کارخانه در تولید غیر‌مجاز ماکارونی و روانه کردن آن به بازار جلوگیری شد.

نجف‌زاده در پایان سخنان خود در خصوص افشا نکردن بسیاری از حقایق و محتوای پرونده‌ها، اذعان داشت: با توجه به اینکه ما مجاز نیستیم نام افراد متخلف را ببریم به همین لحاظ از بردن اسامی آنها معذوریم اما تلاشمان بر این است زمینه و بستری فراهم آید که اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌ها مناسب انجام شود تا جلوی چنین تخلفات آشکاری گرفته شود.
برچسب ها: تعزبرات ، اردبیل ، قیمت ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.