از پیاز تنها به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذا‌ها استفاده نمیشود بلکه خواص فراوانی دارد كه مي‌تواند از بروز بيماري‌ها پيشگيري كند.

فاطمه حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرگاران گفت: پیاز قرمز از خوراکی‌های مفید در فصل زمستان است که از ورود بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. 

وی افزود: پیاز قرمز حاوی (آدنوزین) بوده که از لخته شدن خون جلوگیری کرده و از بروز سکتهٔ قلبی نیز به شدت پیشگیری می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: مصرف پیاز خام باعث کاهش "کلسترول" و مصرف بیش از حد آن نیز منجر به کاهش "فشار خون"می‌گردد. 

وی اذعان داشت پیاز در اغلب غذا‌ها همچون خورش‌ها، سوپ، املت و انواع آش‌ها قرار می‌گیرد که باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. 

وی شایان دانست: پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد و این مواد غذایی پرطرفدار می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود. 

وی یادآور شد: پیاز یک ماده غذایی مفید برای بیماران دیابتی است که پیاز در مقابله با مشکلات قلبی و عروقی دارد برای افرادی که از دیابت نوع دوم رنج می‌برند و یا پتانسیل ابتلا به آن را دارند بسیار مفید ومؤثر است. 

وی در خاتمه به رفع بوی بد پیاز پس از مصرف اشاره کرد و گفت: با مصرف مقداری جعفری، موز یا کیوی بوی بد پیاز را براحتی می‌توان ازبین برد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پیاز ، کلسترول ، فشارخون ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار