مديركل دفتر آموزش سلامت گفت: توليد بازي‌هاي رايانه‌اي موجب گسترش سلامت در كودكان و نوجوانان مي‌شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دكتر فاطمه رخشاني، مديركل دفتر آموزش سلامت در توضيح «سامانه بازي آنلاين سلامت» گفت: سامانه بازي آنلاين سلامت در حقيقت نوعي ابزار آموزشي است كه مي‌تواند ادراك و توجه انسان‌ها از راه بازي به سلامت را افزايش دهند.بازي رايانه‌اي سلامت باعث آموزش آسان حوزه‌هاي مختلف سلامت به كودكان و نوجوان و هدايت ايشان از طريق ابزار ديجيتال به داشتن زندگي سالمتر است. اين بازي مي‌تواند مهارت زندگي كردن را به كودك آموزش دهد و آموزش مهارت‌هاي زندگي سالم به كودكان از مزاياي اين بازي‌هاست. اين بازي‌ها در تقويت و خلاق ساختن ذهن  تاثير بسزايي دارند.
وي افزود: دفتر آموزش و ارتقاي سلامت از سال 88 با بررسي‌هاي متعدد در زمينه آموزش‌هاي موجود در جامعه و روش‌ها و رسانه‌هاي مورد استفاده و نيز بررسي علاقمندي‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در كشور وجامعه، سعي نمود تا نقاط ضعف را شناسايي و برنامه‌ريزي موثر در مورد آن را اجرا نمايد.
وي ادامه داد: همچنين بدليل گستردگي حوزه رسانه‌هاي ديجيتال و محدوديت بكارگيري آن در حوزه سلامت، اين موضوع در دستور كار قرار گرفت و كاربردي شدن، اقتصادي و موثر بودن اين رسانه‌ها مورد بررسي قرار گرفت و راه‌اندازي اين سامانه، از برنامه‌هاي ديجيتال اين دفتر است. هم اكنون تعداد 30 بازي 2 بعدي سلامت در سايت قرار گرفته است و كودكان مي‌توانند با مراجعه به سايت به صورت آنلاين، بازي‌هاي سلامت را انجام داده و محيط مسرت بخش سلامت محوري را تجربه كنند.
رخشاني در ادامه گفت: آموزش به عنوان يك خدمت، بايد جايگاه شايسته‌اي داشته باشد و آحاد مردم در هر زمان، مكان و با هر سطح سواد، جنس و قوميتي بايد آن چه در مورد سلامت، حفظ آن، بيماري ها و مراقبت از آن بدانند را به روش‌هاي مختلف و متنوع در اختيار داشته باشند. تعداد مخاطبان بازي‌هاي رايانه‌اي در سال‌هاي گذشته افزايش چشم‌گير داشته و اين بازي‌ها به يكي از پرطرفدارترين سرگرمي‌هاي موجود تبديل شده‌اند. از اين رو، بازي‌هاي رايانه‌اي بدليل توجه نسل جديد به آن از اهميت بالايي در آموزش سلامت برخوردار است.
گفتني است علاقمندان مي‌توانند جهت دسترسي به اين سايت به نشاني htt://salamatgame.ir مراجعه كنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار