رييس دفتر رئيس جمهور گفت: با ابزار اوراق مشاركت بخشي از بدهي پيمانكاران (وزارت نيرو و راه و شهرسازي) پرداخت خواهد شد كه اميدواريم با اين اقدام پيمانكاران اعتبار گذشته را تجديد كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد نهاونديان در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه بين المللي آب و برق در جمع خبرنگاران گفت: در سال هاي اخير صادرات غير نفتي در حوزه كالا و خدمات ادامه داشته و موانع خدمات بانكي هزينه ها را بالا برده اما مانع فعاليت صادرات خدمات نشده است.

رئيس دفتر رئيس جمهور اظهار داشت: از دستاوردهاي ديپلماسي كشور بهبود افكار جهاني با حفظ حقوق ملي بوده است.

نهاونديان با بيان اينكه در دو دهه اخير  بنيه سازي در صنعت آب و برق صورت گرفته، افزود: ‌توانمندي هاي دولتي و خصوصي زمينه را براي افزايش صادرات و خدمات به وجود آورده است.

وي تاكيد كرد: نياز اصلي براي ساخت و ساز رفع موانع بانكي و بيمه اي است چرا كه كشور توانايي لازم براي تامين برق مورد نياز منطقه را دارد و خاورميانه نيز به اين برق نياز دارد.

اين عضو كابينه دولت تدبير و اميد ادامه داد:‌ با پيشرفت هاي بخش ديپلماسي بخش اقتصاد كشور زمينه براي حضور شركت هاي ايراني به ويژه در حوزه انرژي در بازارهاي صادراتي فراهم خواهد شد.

وي با بيان اينكه علاوه بر فعاليت در صادرات خدمات فني و مهندسي زمينه براي همكاري و مشاركت فني و اقتصادي با ساير كشورهاي خارجي در داخل فراهم خواهد شد، افزود: ‌حضور شركت هاي اروپايي و آمريكايي حاكي از آن است كه اين شركت ها براي بازگشت به صنعت انرژي و اقتصاد كشور محدوديتي ندارند.

***بدهي پيمانكاران با اوراق پرداخت مي شود

ريس اتاق بازرگاني ايران گفت:‌ در سال هاي اخير به دليل نابساماني در بازار ارز تعهدات دولت به پيمانكاران پرداخت نشده و دولت اهتمام در پرداخت اين بدهي ها را دارد.

نهاونديان تاكيد كرد: ‌براي پرداخت بدهي پيمانكاران بايد بودجه منطقي شود به اين منظور در بوجه 93 اين مطلب به طور جدي مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي خاطر نشان كرد: با ابزار مشاركت بخشي از بدهي پمانكاران (وزارت نيرو ور اه و شهرسازي) پرداخت خواهد شد كه اميد است با اين اقدام پيمانكاران اعتبار گذشته را تجديد كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار