مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: تخصیص مبلغ 70 میلیون یورو برای طرح پایاب سد خداآفرین در این استان از سوی بانک توسعه اسلامی مصوب شده است.

داود نجفیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود : برای نخستین بار است که اختصاص چنین مبلغی برای یک طرح آبی در استان اردبیل از سوی بانک توسعه اسلامی تصویب می شود.

وی اظهار کرد که طرح عملیات سد خداآفرین به شکل مشترک بین استان های اردبیل و آذربایجان شرقی اجرا می شود و با تکمیل آن 62 هزار هکتار از زمین های استان اردبیل و 12 هزار هکتار از زمین های استان آذربایجان شرقی زیر کشت آبی می روند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل یادآوری کرد که 92 کیلومتر از کانال اصلی این طرح در منطقه عمران آباد احداث و تکمیل شده و مقدار شش هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه آماده است تا زیر کشت آبی رود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

نجفیان با اشاره به کمبود اعتبار اجرایی این طرح گفت : قرار است از محل فروش اوراق مشارکت ، قسمتی از اعتبار طرح خداآفرین تامین شود و با تخصیص مبلغ 70 میلیون یورویی که از سوی بانک توسعه اسلامی تصویب شده است اجرای بقیه این طرح عظیم ادامه می یابد.

وی خاطرنشان نمود که این اعتبار در مدت چهار سال به سد خداآفرین اختصاص می یابد تا به واسطه آن ؛ تاخیر به وجود آمده در اجرای این طرح جبران شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، اختصاص ، اعتبار ، سد ، خدا ، آفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
shahriyar mojarrad
۱۳:۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۲
سلام خسته نباشد
لطفا در مورد ابدهی سد به شهر اصلاندوز بیشتر توضیح دهید