مدیر پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف گفت: 28 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف اختصاص یافت.

سیدرضا موسوی مجد در حاشیه بازدید مشترک معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران،مدیرعامل آبفای شهری مازندران از تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای گروه الف در روستای طلوت بابل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف که حدود 600 هزار نفر را در افق طرح در پوشش دارد مشتمل بر بابل، بابلسر، فریدونکنار، امیرکلا، کله‌بست، مرزی‌کلا و روستاهای مسیر است.

وی کل میزان اعتبار این پروژه را 180 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: قرار است 103 کیلو متر خط لوله،53 هزار متر مکعب مخزن و یک تصفیه‌خانه با 5/1 متر مکعب در ثانیه احداث شود.

موسوی مجد تصریح کرد: احداث خط لوله تا محدوده طلوت قابلیت انتقال 5/1 متر مکعب در ثانیه آب را داشته که ظرفیت تصفیه‌خانه موقت اضطراری حدود 250 تا 300 لیتر در ثانیه است که با این میزان آب و مخازن که ساخته می‌شود نیاز مردم منطقه و شهرهای گروه الف در کوتاه مدت به نوعی کاهش می‌یابد.

مدیر پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان‌سال عملیات اجرایی تصفیه‌خانه 5/1 متر مکعب آغاز و درصورت تخصیص اعتبارات کافی و به موقع تصفیه‌خانه 5/1 متر مکعبی به بهره‌برداری برسد تا مشکل چندین ساله شهرهای گروه الف که با کم‌آبی و بی‌آبی مواجه هستند حل شود.

موسوی با اشاره به اینکه این طرح جزو مهر ماندگار بوده اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم اعتبار مورد نیاز پروژه را تامین کنیم، گفت: پیگیر تامین اعتبار از سایر منابع از جمله اوراق مشارکت و اعتبارات ملی هستیم./ب

برچسب ها: آبرسانی ، اوراق ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.