مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت و استحکام بنای تاریخی شیخ جبرائیل اردبیل با بهره‌گیری از معماری اسلامی ایرانی ادامه دارد.

یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بقعه و مجموعه تاریخی شیخ کلخوران که مقبره شیخ جبرائیل در آن واقع شده است از سال 74 مورد مورد توجه و دقت نظر میراث فرهنگی قرار گرفته و به عنوان یک اثر تاریخی و ملی عملیات مرمت و احیای این مجموعه آغاز شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مرمتی و تزئینات داخلی بقعه شیخ جبرائیل با توجه به ضرورت استحکام بنا انجام شده است و در کنار آن سر و سامان دادن به محوطه این بنای تاریخی نیز مدنظر قرار گرفته است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: این بنا مهمترین اثر تاریخی استان اردبیل در کنار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی است و در مجاورت اردبیل نیز واقع شده است، سعی کردیم با توجه به موقعیت و شرایط این بنا امسال با تامین منابع مورد نیاز محوطه‌سازی و اصلاح برخی از حریم این مجموعه تاریخی انجام شود.

نقی زاده همچنین از تامین اعتبار مناسب برای ساماندهی حریم و محوطه شیخ جبرائیل خبر داد و بیان داشت: هر چند این امر با وقفه‌ای روبرو شد اما امسال با تامین منابع اعتباری از حدود یک ماه پیش عملیات محوطه‌سازی و زیباسازی حریم این بقعه تاریخی آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی ما از مرمت و زیبا‌سازی محوطه این بنای تاریخی احیای ارزش‌های دینی و تاریخی در قالب آثار و ابنیه باستانی و ارزشمند است که می‌تواند زمینه خوبی را برای توسعه همه‌جانبه در حوزه گردشگری و میراث معنوی فراهم بیاورد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.