قائم مقام وزير امور خارجه اتريش گفت : ايران و اتريش از نظر فرهنگي بسيار نزديك هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر راين هولد لوپاتكا در ديدار با استاندار اصفهان بيان اينكه ثباتي كه در ايران برقرار است بسيار ازرشمند است، اذعان داشت: حركت خوبي براي بهبود روابط دنيا با ايران صورت پذيرفته است ولی كشور اتريش به تنهايي تصميم گيرنده نيست و با 28 كشور ديگر در اتحاديه اروپا اجماع نظر دارد.

وی پرداختن به طرح هاي خاص ، بحث گردشگری و آمادگي براي آموزش و انتقال تجربيات را مهم دانست وافزود: كشور اتريش در صنعت بازيافت و پسماند و شبكه فاضلاب داراي توانمندي بالا و تجربه موفقي است.

قائم مقام وزير امور خارجه اتريش ادامه داد: در هيچ جاي دنيا زيبايي‌هاي اصفهان را نديده‌ام و اين زيبايي‌ها دليلي جز فرهنگ غني و ديرينه در اين منطقه ندارد.

دراین ديدارکه فريدريش اشتيفت سفير اتريش در ايران، نیز حضور داشت، استاندار اصفهان بر گسترش همكاري ها تأكيد كرد.

رسول زرگرپور اظهار داشت: سابقه ايران با اتريش خصوصا در روابط اقتصادي سابقه اي طولاني است.

استاندار اصفهان در اين ديدار با بيان اينكه مردم ايران به كالاهاي اتريش علاقه زيادي دارند، تصريح كرد: حضور بيش از 30 هزار نفر ايراني در اتريش و بالاخص در مناصب مهم باعث مي شود رابطه ما با اتريش قوي تر شود.

وي بر همكاري بيشتر بين دو كشور تأكيد كرد و در خصوص گسترش روابط اقتصادي بين اصفهان و اتريش اعلام آمادگي نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به ديدار خود با رهبران اديان مختلف در اصفهان، تصريح كرد: مسيحيان، يهوديان و مسلمانان با صلح و آرامش در كنار هم مي زيند و اين در حالي است كه شايعات غرب خلاف اين نكته را القا مي‌كند.

وي ادامه داد: 60 درصد ظرفيت دانشگاه هاي ايران را بانوان تشكيل مي‌دهند ولي معاندان غربي تلاش دارند عكس اين مطلب را بيان كنند.

استاندار اصفهان اظهار اميدواري نمود كه مقامات اتريش از آشنايي كه با ايران پيدا مي كنند در جهت رفع اين شايعات تلاش نمايند.

وي در پايان اظهار داشت: به عنوان يك كشور مستقل از شما انتظار داريم نقش خود را به خوبي ايفا نماييد./س

برچسب ها: اصفهان ، فرهنگ ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.