کاپيتان تيم ملي واليبال ايتاليا:

ايتاليا را ترک کردم تا فضاي کاري براي جوانان فراهم شود

کريستين ساواني کاپيتان تيم ملي واليبال ايتاليا گفت: آمادگي کامل براي حضور و فعاليت در واليبال چين را دارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کريستين ساواني کاپيتان تيم ملي واليبال ايتاليا که در رقابتهاي اروپايي در پيراهن تيم ملي واليبال کشورش موفق به کسب مدال برنز شد در رابطه با حضورش در تيم واليبال شانگهاي چين گفت: تنها چيزي که مي توانم در رابطه با حضورم در چين و فعاليت در واليبال آن بگويم اين است که از اين اتفاق بسيار خوشحال بوده و احساس شعف فراواني مي کنم.
 
حضور در واليبال چين برايم مثل يک ماجراجويي جديد است و فکر مي کنم شش ماه هيجان برانگيز را در اين تيم سپري خواهم کرد.
 
در چين مي توانم در حاليکه در کنار خانواده ام هستم واليبال بازي کرده و در عين حال با دنياي جديدي روبرو شوم در شانگهاي در کنار همسر و دخترم خواهم بود و اين اتفاق شگفت انگيزي برايم است.
 


در حال حاضر درسن سي و يک سالگي بسر مي برم و اگر از اين فرصت بوجود آمده استفاده لازم را نمي بردم بطور حتم در ادامه نمي توانستم دوباره آن را بدست آورم.
 
قطعا بازي کردن در واليبال ايتاليا اتفاقي کاملا خوشايند برايم بود ولي واقعيت اين است که شرايط لازم براي فعاليت در ايتاليا وجود نداشت و درست به همين علت تصميم گرفتم راهي چين شده و تجربه جديدي کسب کنم.
 
دوست داشتم تجربه حضور در روسيه و يا ترکيه را داشته باشم ولي از آنجائيکه اين فرصت برايم فراهم نشد پيشنهاد چيني ها را قبول کردم.
 
من راهي شهري مي شوم که پرجمعيت ترين شهر جهان است. شهر بين المللي با تفاوتهاي بسيار در مقايسه با ايتاليا.
 


در اولين سفرم به شانگهاي يک مرکز ورزشي بسيار خارق العاده ديدم که برايم بسيار جالب بود وهمچنين مردمی بسيار فعال و با انگيزه.
 
اما چيزي که بايد ابراز تعجب از آن کنم نحوه برخورد چيني ها و درخواستشان از من براي کمک به رشد ذهني و کاري در واليبال کشورشان بود.
 
چینی ها همچنين از من خواستند تا راه‌هاي نوين کاري در اين بخش را به آنها ارائه دهم.
 
به هر حال من براي واليبال بازي کردن راهي چين شده ام در کنار من ديويد لي، واليباليست آمريکايي هم حضور خواهد داشت.
 
فکر مي کنم بعد از اينکه به کارم در چين پايان دهم در ماه آوريل به ايتاليا باز گردم و بتوانم حتي در رقابتهاي پلي آف شرکت کنم بطور حتم اگر اين فرصت برايم فراهم شود هرگز آن را رد نخواهم کرد.
در مورد شرايط فعلي تيم‌هاي حاضر در ايتاليا هم شانس تيم ماچراتا را بيشتر از بقيه دانسته هر چند که نمي توان عملکرد خوب تيم پياچنتزا را هم ناديده گرفت.
 


متاسفانه در حال حاضر واليبال ايتاليا لحظات بسيار سختي را سپري مي کند و اين شرايط سخت باعث شده تا فضاي کاري مناسب براي واليباليست‌هاي ايتاليايي فراهم نشود و آنها نتوانند براي آينده خود برنامه ريزي‌هاي لازم را داشته باشند.
 
در اين خصوص شخصا بسيار متاسفم زيرا موقعيت جواناني که قصد فعاليت در واليبال اين کشور را دارند با خطر مواجه است.
 
من هم فکر مي کنم به سني رسيده ام که بايد فضا را براي جوانان کشورم فراهم کنم تا آنها بتوانند در تيم هاي بزرگ حضور يافته و رشد کنند و به موفقيت هايي که من رسيده ام آنها هم برسند.
 
حالا هم بايد در پيراهن تيم ملي، خود را براي رقابت‌هاي قهرماني بين قاره اي در ژاپن که در تاريخ نوزدهم الي بيست و چهارم نوامبر برگزار مي شود آماده کنيم.
 


به نظر من اين رقابتها، بسيار جذاب و زيبا خواهند بود ولي چيزي که در شرايط فعلي بيشتر از همه چیز براي ايتاليايي‌ها اهميت دارد رقابتهاي جام جهاني 2014 در کشور لهستان است. در شرايط فعلي تحت هيچ شرايطي نمي توان در خصوص نتايج جام جهاني اظهار نظر خاصي داشت ولي من به موقعيت خود در تيم ملي ايتاليا همچنان فکر کرده و اميدوار هستم که بتوانم نظر مساعد بروتو را براي مدتي طولاني جلب کنم.

انتهای پیام/مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار