سازمان ضد فساد "شفافيت بين الملل"به ادوار اسنودن هشدار داد، ارائه اطلاعات به سياستمداران آلماني در مسکو، ممکن است باعث بروز مشکلاتي براي پناهندگي وي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بر اساس گزارش روزنامه انگليسي اينديپندنت سفارت آلمان در انگليس به تجهيزات محرمانه جاسوسي مجهز بوده است.
سازمان "شفافيت بين الملل" به ادوارد اسنودن هشدار داد، با گسترش رسوايي جاسوسي جذابيت وي براي سياستمداران آلماني کاهش يافته است.
ادا مولر رئيس سازمان شفافيت بين الملل در آلمان، گفت: ادوارد اسنودن نبايد اسناد را در مسکو به آلماني‌ها بدهد، زيرا ممکن است آنها به دنبال داشتن اطلاعات وي باشند، اما کمک کردن به وي براي حل مشکلات پناهندگي وي براي آنها ديگر مزايايي نداشته باشد.
وي افزود: همچنين اين خطر وجود دارد که پس از مذاکره وي در مسکو با آلماني‌ها ديگر هيچ سياستمداري تمايل به داشتن وي نداشته باشد.
ادا مولر در کنفرانس "حمايت حقوقي از افشاگران در اروپا" در واکنش به پيشنهادات آلمان به اسنودن گفت: توصيه ما به اسنودن اين است که در صورت ارائه اطلاعات از آلماني‌ها درخواست پناهندگي کند.
وي افزود: البته آلماني‌ها بايد به دلايل اخلاقي به نشانه تشکر از اقداماتش به وي پناهندگي دهند و از او متشکر باشند.
از سوي ديگر آلماني‌ها فکر مي کنند پناهندگي دادن به اسنودن ممکن است به رابطه آنها با آمريکا ضربه بزند.
تحولات پس از رسوايي همکاري‌هاي جاسوسي سازمان‌هاي اطلاعاتي در اروپا به آنجا رسيده است که  روزنامه اينديپندنت گزارش داد:آژانس اطلاعات و جاسوسي انگليس شبکه اي الکترونيکي براي جاسوسي از آلمان دارد که از داخل سفارت انگليس هدايت مي‌شود و نزديک ساختمان پارلمان و دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلين قرار دارد.  



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار