در پی استقبال بی‌نظیر از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی برآن شدیم تا هرشب بخشی از مطالب آن را پیشکش کاربران عزیز باشگاه شبانه کنیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

امام حسین (ع) فرمودند: برادران چهار قسمند:
 ۱- برادری که نافع برای تو و خودش هست.
 ۲- برادری که برای تو سودمند است.
 ۳- برادری که برایت زیان دارد.
۴- برادری که نه برای تو و نه خودش سود دارد.

تقاضا کردند توضیح بدهند.

فرمودند: برادری که برای خود و تو نافع است برادری است که با برادری طالب دوام عمر برادر خویش است نه جویای مرگ او، چنین برادری مفید برای تو و خود اوست، زیرا وقتی برادری تکمیل شود زندگی به هر دو خوش می‌گذرد اما وقتی برادری در آرزوی کم و کاستی یک دیگر باشند برای هر دو زیان دارد.

برادری که بر تو سودمند است آن برادری است که خود را از طمع خارج نموده و بصورت علاقه و میل درآمده است او بواسطه طمع به امور مالی برادری را بر قرار نکرده، چنین برادری تمام قدرت و نیروی خود را به تو ارزانی داشته است.

برادری که بر ضرر تو است برادری است که انتظار بدبختی تو را دارد و دشمنی خود را پنهان می‌کند و بین مردم در مورد تو دروغ می‌گوید و با دیده حسد به تو می‌نگرد. خدا او را لعنت کند.

اما برادری که نه به نفع تو و خویش است برادری است که احمق کامل است. خدا او را از رحمت خود دور کند. او را می‌توانی بدین وسیله ب‌شناسی که پیوسته خود را بر تو مقدم می‌دارد و از روی حرص و علاقه تمام آنچه داری از تو می‌خواهد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار