رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برتشکیل کارگروه تخصصی اصلاح قوانین و مقررات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نشست مدیران و معاونان اداره کل مالیاتی استان، سازمان تامین اجتماعی استان و دادگستری کل استان اصفهان با اعضای کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، گفت: اولین جلسه این کارگروه تخصصی به اصلاح قانون مالیات های مستقیم با حضور جمعی از قضات دادگستری، نمایندگان اداره کل امور مالیاتی و بخش خصوصی اختصاص یابد.

وی با یادآوری اینکه هیات های تشخیص و حل اختلاف مالیاتی کاملا مستقلند، گفت: چنین جلساتی برای هماهنگی سه گروه شرکت کننده در هیات ها یعنی قضات دادگستری، نمایندگان اداره کل مالیاتی و مودیان مالیاتی است.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری نمایندگان اتاق بازرگانی در 608 جلسه هیات تشخیص مالیاتی شرکت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 مورد بیشتر شده است.

سهل آبادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید بحث آموزش و مشاوره اعضا برای آشنایی کامل آنها با قوانین مالیاتی را دنبال کند تا این مسئله موجب بروز مشکل در دفاتر مالیاتی تولیدکنندگان و تجار نشود، اظهار کرد: همچنین بعضی از اختلافات از قوانین موجود ناشی می شود که باید بخش خصوصی جلساتی را با نمایندگان مجلس برگزار کند و این قوانین را به اطلاع آنها برساند.

در ادامه جلسه معاون دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی کمیسیون های شبه قضایی در قانون یکی از مظاهر مردم سالاری است، گفت: هیات های تشخیص که مرکب از افراد درگیر در مسئله، نمایندگان سازمان مربوطه و دادگستری است، نمادی از این مردم سالاری است.

حسینی ادامه داد: سعی ما بر این بوده است که در این هیات ها از قضات با تجربه استفاده کنیم و بسیاری از آنها قضات دادگاه تجدیدنظر هستند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات های تشخیص باید در نظر بگیرند که حل اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیات پرداز، بیگانه از مسائل اجتماعی نیست و از نتایج و تبعات رای خود آگاه باشند.

معاون دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه این هیات ها جانشین محکمه های دادگستری هستند، گفت: تعصبات صنفی یا سازمانی نباید ما را از عدالت و بی طرفی غافل کند.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان هم در این جلسه ذکر کرد: نمایندگان این اداره در هیات ها از نظر داشتن اطلاعات لازم در سطح بالایی هستند.

مراد امیری با بیان اینکه درصد بالایی از پرونده های هیات های حل اختلاف مالیاتی منجر به قرار رسیدگی می شوند، گفت: باید ببینیم چرا بسیاری از پرونده های مالیاتی منجر به صدور رای نمی شود.

وی از هیات ها خواست تا با دقت بیشتری به صدور رای بپردازند تا تعداد قرارهای رسیدگی کم شود.

در ادامه مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد:کارفرمایانی که تا 19 دی ماه امسال حق بیمه خود را پرداخت کنند تا 100 درصد جرایمشان بخشوده می‌شود.

علی اصغر دادخواه با ذکر اینکه نزدیک به 63درصد از جمعیت استان اصفهان تحت بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: 115هزار کارفرما طرف قرارداد این سازمان در استان هستند که از این تعداد 8 هزار و 800 مورد مربوط به کارهای صنعتی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.