رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: ماهنشان از قطب‌های اصلی تولید عسل در استان است.

اکبر طیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، اظهار داشت: شهرستان ماهنشان قابلیت‌های خوبی در این بخش دارد.

وی به ظرفیت‌های تولید عسل شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: ماهنشان طی سال‌های اخیر تولیدات خوبی در بخش عسل داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: ماهنشان در بخش‌های مختلف کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی است.

وی شرایط اقلیمی و اکولوژیکی ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: ماهنشان با دارا بودن کوههای مرتفع و برفگیر دارای ظرفیت پرورش زنبور عسل در استان است.

طیبی اظهار داشت: کوه‌های مرتفع و برفگیر بلقیس، انگوران، کاکا و گلابلو در غرب ماهنشان موجب ایجاد این ظرفیت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در شرق ماهنشان نیز کوه‌های دمیرلو قرار دارد، افزود: شرایط مناسب ارتفاع و کوه‌های مرتفع ظرفیت‌های این شهرستان را برای پرورش زنبور عسل افزایش داده است.

وی به رودخانه قزل اوزن اشاره کرد و گفت: شرایط خاص حاشیه رودخانه قزل اوزن و باغات پر گل و گیاه و سرسبز موجب شده ماهنشان به عنوان یک قطب مهم در تولید عسل استان باشد.

طیبی شهرستان ماهنشان را دارای قابلیت‌های مناسب کشاورزی دانست و تاکید کرد: در بخش باغ، دام و طیور، زراعت و دیگر بخش‌ها فعالیت‌های خوبی در شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به بخش باغی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مهمترین محصولات باغی شهرستان می‌توان به انگور، زردآلو، سیب و گردو اشاره کرد.

وی زردآلوی ماهنشان را دارای کیفیت بالا عنوان کرد و یادآور شد: این محصول در سطح کشور مطرح شده است.

طیبی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه در همه بخش‌ها صورت گرفته است، افزود: توسعه ظرفیت‌ها مورد توجه قرار دارد./ج1

برچسب ها: کوه ، توسعه ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.