براساس گزارش هاي جهاني حدود 15 تا 20 درصد موارد مرگ و مير نوزادان در دنيا به ويژه در كشورهاي در حال پيشرفت مربوط به "فقر آهن" و عوارض و نارسائي‌هاي مرتبط است.

فرهاد سالاري استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آهن عنصري ضروري است كه در تمامي بافت هاي بدن براي فعاليت هاي پايه اي سلولي، مورد نياز است و به ويژه در عضله، مغز و گلبول قرمز خون اهميت زيادي دارد.

وي با بيان اينكه فقر آهن يكي از شايعترين موارد كمبود مواد مغذي در دنيا است تصريح كرد: به دليل اينكه نياز به آهن در دوران نوزادي و بارداري بالا است كودكان ، زنان باردار و زناني كه به تازگي زايمان كرده اند بيشتر از ديگران به فقر آهن دچار مي شوند.

سالاري با اشاره به اينكه جمعيت قابل ملاحظه اي از مردم دنيا دچار مشكل كمبود آهن هستند تاكيد كرد: براساس گزارش هاي جهاني، حدود 15 تا 20 درصد موارد مرگ و مير نوزادان در دنيا به ويژه در كشورهاي در حال پيشرفت مربوط به فقر آهن و عوارض و نارسايي مرتبط است.

وي يادآور شد: درصد قابل ملاحظه اي از مرگ و مير مادران باردار و مادراني كه به تازگي زايمان كرده اند نيز قابل انتساب به مشكل فقر آهن است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آهن ، فقر ، دنیا ، نوزاد ، عوارض ، بارداری ، کودک ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار