خرمالو، ميوه ای سرشار از پکتين است که نقش بسزايی در کاهش کلسترول خون دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ کارشناس واحد بهبود تغذيه جامعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خرمالو، ميوه ای سرشار از پکتين است که نقش بسزايی در کاهش کلسترول خون دارد. بنابراين کسانی که کلسترول خونشان بالاست و می خواهند به يک روش طبيعی آن را کنترل کنند، می توانند در فصل پاييز از خرمالو کمک بگيرند.

 مهندس چوگان گفت: اين ميوه همچنين سرشار از آب و بتاکاروتن است. بتاکاروتن پيش ساز ويتامين A است بطوريکه در بدن انسان هر مولکول بتاکاروتن به دو مولکول ويتامبن A تبديل می شود.

وی افزود: علاوه بر بتاکاروتن ؛ خرمالو دارای مقادير قايل توجهی ويتامين C ، ويتاميB1 ، ويتامينB2 ، ويتامينB3  ، فيبر و همچنين مواد معدنی مفيدی مانند پتاسيم، کلسيم، گوگرد، آهن، منينيزيم و فسفر را داراست.

این کارشناس بهبود تغذيه جامعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وجود آنتی اکسيدان های قوی در خرمالو، مصرف آن را در پيشگيری از ابتلاء به بيماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها موثر دانست .

 مهندس چوگان در پايان با بيان اينکه مصرف هر 100 گرم خرمالو حدود 80 کيلوکاری انرژی در پی خواهد داشت؛ بر زياده روی در مصرف اين ميوه هشدار داد و افزود: مصرف زياد اين ميوه فرد را مبتلا به چاقی کرده و خصوصا در افراد مبتلا به ديابت جانب احتياط بايد نگه داشته شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار