مراسم راهپیمایی روز 13 آبان و گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز با حضور پرشور مردم در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران امروز 13 آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش‌آموز و تبعید امام خمینی(ره) به خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.




** مراسم راهپیمایی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان و گرامیداشت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی از 9صبح امروز آغاز شد.

** خيابان طالقاني و خیابانهای منتهی به لانه جاسوسی، شاهد حضور جمع کثيري از مردم،‌ دانشجويان و دانش‌آموزان راهپيمايي‌کننده است.

** راهپیمایان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»و «مرگ بر اسرائیل»، انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

** بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تشریح جزئیات مراسم راهپیمایی 13 آبان،  این مراسم به صورت ویژه در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق آرمیا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح از ساعت 10 تا 11 و 30 دقیقه با حضور قشرهای مختلف مردم استکبارستیز ایران اسلامی، دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیت بیدار، تشکل‌های دانشجویی و همه وفاداران حقیقی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنان آغاز سال 92 در مشهد مقدس و در بیانات روز گذشته (یکشنبه) در میان جوانان دانش‌آموز و دانشجو بیان فرمودند« به مذاکره خوش‌بین نیستم ولی به اذن‌الله از این مذاکره ضرری هم نمی‌کنیم و این تجربه ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد».


** از جمله نکاتی که در کنار برگزاری راهپیمایی امروز به چشم می‌خورد، نصب بیلبوردهایی با مضمون "صداقت آمریکایی" است که این بیلبوردها اخیرا مورد توجه قرار گرفته و به عبارتی به صداقت آمریکایی‌ها طعنه می‌زند. مضمون یکی از بیلبوردهای صداقت آمریکایی، عکس خروسی است که پرچم آمریکایی از دم این خروس آویزان است.

پرچم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی در کف خیابان در جاهای مختلف گسترانیده شده تا شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز با عبور از روی این پرچم‌ها نشان دهند آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

یکی دیگر از نکات جالبی که در راهپیمایی امروز به چشم می‌خورد حضور اقشار مختلف مردم از سنین پایین تا کهنسالان است که هر کدام با در دست داشتن پلاکارد و دست‌نوشته‌ای در این مراسم حضور یافته‌اند.

** "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" ، " الموت لامریکا الموت لاسرائیل"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" شعارهایی هستند که تظاهرات کنندگان امروز سر می‌دهند.

** دسته‌های عزاداری به مناسبت آغاز ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان به جمع تظاهرات‌کنندگان می‌پیوندند.

** مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان حضور یافت.

وی گفت: نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی یک حرکت انقلابی بود و ما از آن حمایت می‌کنیم.

طلایی ادامه داد: این بیلبوردها نمادی از شور و شعار ملت ما در مقابل آمریکا است، یعنی اینکه ملت ما هیچ وقت چهره سلطه‌گر آمریکا را فراموش نمی‌کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرف دیگر این حرکت انقلابی ملت ما پشتوانه‌ای برای دولتمردانی است که مسئولیت مذاکره با 1+5 را بر عهده دارند تا آمریکا و بقیه بدانند که تیم مذاکره‌کننده ما یک ملت است که با بصیرت نظاره‌گر رفتارهای طرف مقابل است.

** جهاد دانشگاهی به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دوره حساس، راه مواجهه با دیوار بلند بی‌اعتمادی به آمریکا، راهبرد حکمت، عزت و مصلحت در سیاست خارجی است که تضمین کننده تداوم حمایت مردم از مذاکرات منطبق بر این شاخص‌هاست و فارغ از به دست آمدن و یا نیامدن نتایج محسوس، مهمترین حاصل آن اعلام مجدد حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ روابط بین‌الملل و تقویت عزم و اراده‌ ملی خواهد بود.

** سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران مراسم یوم‌الله 13 آبان است.

** راهپیمایی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از دقایقی دیگر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

** تظاهرات‌کنندگان امروز، ماکت‌های سانتریفیوژ و فناوری‌‌های نوین کشور را در دست دارند و برای حمایت از جهاد علمی در کشور آنها را با خود حمل می‌کنند.

** حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

** بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای بیان داشت: استکبارستیزی، همواره یکی از مولفه‌های اصلی و هویتی انقلاب اسلامی بوده است. چرا که اساس و پایه اسلام مبارزه با کفر، شرک، نفاق و ظلم است و همه اینها در کشورهای استکباری، در قالب مادی‌گرایی،شعارهای مردم فریب و کشتار مردم بی‌گناه کشورهای مستضعف قرار دارد.

**‌ محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جمعی از مردم تهران که از سمت ميدان 7 تير و خيابان مفتح شمالي به سمت لانه جاسوسي حرکت می‌کردند، حضور یافت.




** سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت 13 آبان، اظهار داشت:‌ سیزده آبان که به حق نام «روز ملی مبارزه با استکبار» را بر پیشانی خود دارد، تداعی کننده سه رخداد سرنوشت ساز تاریخی، تبعید حضرت امام (ره)، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی، که نقطه عطف همه آنها، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است که حضرت امام (قدس سره‌الشریف) در تعبیری باشکوه از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه طی 35 سال گذشته به اثبات رسیده این است که تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت در عرصه مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پایداری هوشمندانه در قبال زیاده‌خواهی‌های مستکبران جهانی است، چنانکه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، تثبیت کننده ارزش های انقلاب اسلامی بود.

** سازمان بسیج مهندسین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن 13 آبان، اعلام کرد:‌ حرکت جوانان ایرانی در سال 58 تثبیت و حفظ آمریکاستیزی ایرانیان بود. حرکت آنها عملیاتی بود با رمز جاودان مرگ بر آمریکا! عملیاتی که شهد پیروزی آن هنوز در کام شجاع مردان و دلیر زنان ایرانی تازه است. لانه جاسوسی آمریکای منافق و دو رو دندان لقی بود که جوانان انقلابی آن را علاج پیش از وقوع کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌

آیا احدی می‌تواند جنایات آمریکای پلید را در حق ملت ایران نادیده بگیرد؟ این جرثومه فساد واستکبار به قدری برملل مظلوم جهان جنایت مرتکب شده که در یک روز و چند روز و حتی در سطح یک کنفرانس و دادگاه نمی شود موارد نقض و جنایاتش را احصا کرد. مردم ایران نتیجه اعتماد به آمریکا را در سده گذشته به چشمان خویش دیدند، پس هرگز تن به ذلت و خواری در برابر زبون ترین دشمنشان نخواهند داد.

دشمنان این آب و خاک بدانند که مردم ایران فهمیده‌اند که تنها برای دین و مذهب شان چنگ و دندان تیز کرده‌اند، اما ای کوردلان غافل بدانید که ما زاده عاشوراییم و ذلت را به هیچ قیمتی نمی‌پذیریم. گندم ری ارزانی خودتان، ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه بر نمی داریم، چرا که به قول پیر جماران نمی‌خواهیم به مملکتمان آسیبی برسد.

** جمعی از نمایندگان مجلس از جمله نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، سیدباقر حسینی نماینده زابل و زهک، هادی قوامی نماینده اسفراین، احمد چاردولی نماینده ملایر، قاسم عزیزی نماینده بجنورد، روح‌الله حسینیان نماینده تهران و ... از جمله نمایندگانی بودند که در کنار مردم در این مراسم حضور یافتند. 

** محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در جمع تظاهرات‌کنندگان 13 آبان حضور یافتند.

**  تجمع‌کنندگان تهرانی در مقابل لانه جاسوسی پرچم آمریکا و اسرائیل و همچنین سران آنها را به آتش کشیدند.

** لحظه به لحظه بر جمعیت تظاهرات‌کنندگان حاضر در مراسم یوم‌الله 13 آبان در خیابانهای پایتخت افزوده می‌شود.



** کامران دانشجو وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری در جمع تظاهرات‌کنندگان تهرانی حضور یافت.

** بیانیه جنبش دانش‌آموزی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان توسط نماینده دانش‌آموزان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: ما جنبش‌های دانش‌آموزی همیشه و همه جا همراه با حسین زمان فریاد هیهات من‌ الذله سر می‌دهیم و می‌گوییم که زیر بار ستم و ظلم نخواهیم رفت.

در بخش دیگری از بیانیه جنبش دانش‌آموزی آمده است: مذاکره در عرف آمریکا به معنای گفت‌وگو برای قبول خواسته‌های آنهاست و در واقع هدفشان از مذاکره یک کار تبلیغاتی است و برداشتن تحریم‌ها وعده‌ای دروغ است.

** مرتضی بختیاری معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور و وزیر سابق دادگستری به جمع راهپیمایان تهرانی حاضر در مراسم 13 آبان پیوست.

** جمعي از اصناف و بازاريان نيز در تظاهرات مردمي امروز حضور دارند و دست نوشته هايي چون "امريکا شيطان بزرگ است" ، "انرژي هسته اي حق مسلم ماست"، " ما تا آخر ايستاده ايم امام " ، "سلامت و صلح جهاني بسته به انقراض مستکبران است " در دست دارند. گروه هاي مردمي عکس هايي از شهداي هسته اي کشورمان را نيز در دست دارند .

** محسن رضایی با حضور در جمع مردم تظاهرات‌کننده گفت: حضور پرشور مردم در این مراسم به دنیا و جهان ثابت می‌کند که ملت  ایران همواره بر ارزش‌های خود پایبند بوده و بر آنها ایستادگی خواهد کرد. 

** از جايگاه اصلي مراسم شعارهاي "خيبر خيبر يا صهيون" و "مرگ بر امريکا و مرگ بر اسرائيل" سر داده مي شود که اجتماع‌کنندگان مقابل لانه جاسوسي آن را تکرار مي‌کنند. 



همچنين اجتماع‌کنندگان تابلوهاي مبني بر "ثمره مقاومت در برابر تحريم، 18 هزار سانتريفيوژ  فعال در ايران" و دست نوشته‌هايي از فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري و اسامي برخي دستاوردهاي علمي نيز را در دست دارند.

** حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش به راهپیمایی‌کنندگان تهرانی یوم‌الله 13 آبان پیوست.

** در اين مراسم ماکت‌هايي از موشک سجيل از توليدات دفاعي کشورمان ديده مي‌شود که روي آن عبارت UCGF 054 درج شده است.

همچنين پوستر " صداقت آمريکايي " در دست دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم روز ملي مبارزه با استکبار جهاني از جلوه‌هاي ويژه اين مراسم است.

** در حاشیه مسیر راهپیمایی مردم پایتخت، بنرهای تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی سراسر کشور نصب شده است.

قطعنامه پایانی تظاهرات یوم‌الله 13 آبان؛  "مرگ بر آمریکا" انعکاس دکترین استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است

** راهپیمایان تهرانی در پایان مراسم ۱۳ آبان، با صدور قطعنامه‌ای تاکید کردند: "مرگ بر آمریکا" انعکاس دکترین استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است.

در این قطعنامه آمده است: ملت انقلابی و استکبارستیز ایران اسلامی، ضمن دفاع از آرمان قدس شریف و ستایش مقاومت و پایداری مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم نامشروع، حرام‌زاده و فاسد صهیونیستی، حمایت و همراهی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از غده سرطانی اسرائیل را تهدید علیه صلح، آرامش و امنیت منطقه و مشارکت در ظلم و جنایت علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دانسته و با محکوم کردن تشدید شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و تاکید بر ضرورت اخراج کامل اشغالگران، تنها راه حل عملی و مشروع مسئله فلسطین را همچنان بازگشت فلسطینیان به سرزمین آباء و اجدادیشان و برگزاری انتخابات آزاد می داند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ 13 آبان ماه در شرایط حساس مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 فتوای ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را مهمترین اقدام"اعتماد ساز"کشور دانسته و ضمن مطالبه عذرخواهی بی‌درنگ دولت ایالات متحده از اشتباهات تاریخی خود، لغو جامع و کامل همه تحریم‌های ظالمانه را گام‌های حداقلی برای جلب اعتماد ملت ایران می‌دانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ملت شجاع و دلاور ایران اسلامی ضمن محکوم کردن اظهارات متناقض و همراه با توهم برخی از مقامات و دولت‌مردان آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی با تاکید بر سپری شدن دوران تهدید و ارعاب به تأسی از مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و فرماندهی کل قوا و به پشتوانه هوشیاری و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح کشور، ارتکاب هرگونه اشتباه و غلطی از سوی دشمنان را با پاسخی قاطع، سخت و کوبنده مواجه و ایران را به گورستان متجاوزین تبدیل خواهند کرد.

برای مشاهده متن کامل بیانیه پایانی راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی اینجا کلیک کنید.

** ترانه «مرگ بر آمریکا» توسط حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به مناسبت یوم‌الله 13آبان پخش شد.

** علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری و همچنین مهدی چمران عضو شورای شهر تهران در میان تظاهرات‌کنندگان به چشم می‌خورند.

** سخنرانی سعید جلیلی عضو محمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در جمع راهپیمایان 13 ابان آغاز شد.



وی در اظهاراتش گفت: 13 آبان نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی است، تسخیر لانه جاسوسی نشان داد انقلاب راه خود را به درستی طی می‌کند.

جلیلی بیان داشت: عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیتها و واقع‌بینی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هنر امام خمینی(ره) این بود که درک صحیحی از واقعیت را به جهانیان نشان دادند.

جلیلی گفت: "مرگ  بر آمریکا " یک نماد است، این مرگ علیه ملت آمریکا نیست علیه یک درصدی است که مدافع مناسبات ظالمانه با جهان هستند.

وی اضافه کرد: انديشه امام(ره) و آرمان ايشان به قدري گويا ، روشن و متعالي است که شما امروز شاهديد دشمنان ما که نمي‌توانند اين انديشه را نفي کنند به مقابله با اين آرمان‌ها و اصل انديشه و آرمان بر مي‌خيزند و انديشه و آرمان را نفي مي‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: ما می‌توانیم موفق باشیم، می‌توانیم پیروزی‌های بزرگ به دست آوریم اما شرط دست‌یافتن به پیروزی‌های برزگ وحدت است، اگر ما پشتیبان هم نباشیم و وحدت لازم را نداشته باشیم آنگاه است که آنها می‌توانند چشم طمع داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از اندشمندان غربی به صراحت گفته است که جمهوری اسلامی نشان داد نه تنها بدون آمریکا بلکه در مقابله با آمریکا بزرگترین پیشرفت‌های علمی، فناوری و اقتدار منطقه‌ای را به دست آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: همه ما تلاش خواهیم کرد نظام ما و دولت ما بتواند در عرصه‌های مختلف صنعت، فناوری، اقتصادی و کشاورزی روز به روز موفق‌تر از گذشته باشد.

وی اظهار داشت: این حرف امام(ره) است که ما خدا را داریم و در رحمت خدا به روی ما باز استو ما به اتکا به رحمت خدا پیش می‌رویم تا انشاءالله برای همیشه چشم طمع قدرتهای استکباری از کشور ما قطع شود.

جلیلی گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار متفکرترین و صادق ترین انسانهای ماست. انسانهایی که بیشترین فهم را از مخالفت آنها با ما داشتند. منطق امام(ره) این بود که مرگ بر آمریکا، مرگ بر خودبزرگ بینی و تحقیر ملت هاست. مرگ بر اتاق فرمانی است که در یک لحظه فرمان مرگ هزاران انسان را می‌دهد.

سخنران ویژه مراسم یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: امام(ره) در عمل نشان داد که می توان پیروزیهای بزرگ را به دست آورد. سرنگونی شاه و ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی و پیروزیهای شاگردان امام(ره) در جنگهای 33 و 22 روزه این واقعیت را نشان داد که ملت‌ها میتوانند موفق و پیروز باشند و آنچه دشمنان درباره خود بروز می‌دهند واقعیت ندارد.

** حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، فاطمه آلیا، اسماعیل کوثری، محمدرضا باهنر و احمد توکلی نمایندگان تهران در مجلس و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات، نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان و همچنین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در جمع تظاهرات‌کنندگان به چشم می‌خورند.

** حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ ویژگی خاص امروز همین شرکت اقشار مختلف مردم بود که پیام مهمی دارد و آن این است که دشمن و استکبار به خوبی شناسایی و مصداقی شده است و مردم ما نیز متناسب با مصداق برخورد می‌کنند.

وی افزود: برگزاری اینگونه راهپیمایی‌ها مشخص می‌کند که آن‌هایی که بحث مذاکره را پیگیری می‌کنند اجازه ندارند حق و حقوق ملت پایمال شود و دشمن را مدیریت کنند.

برای مشاهده متن کامل اظهارات جلیلی در جمه راهپیمایان تهرانی 13 آبان اینجا کلیک کنید.




**‌ مراسم سی و چهارمین سالروز بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان که در سراسر کشور و با حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از صبح امروز(دوشنبه) آغاز شده بود، پایان یافت.

** جنبش دانشجویی در پایان راه‌پیمایی 13 آبان قطعنامه‌ای صادر کرد.

در این قطعنامه آمده است: ملت شجاع، بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی، بهره‌مندی از دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را حق قانونی و مسلم خود دانسته و ضمن پشتیبانی و حمایت از رویکرد جدید سیاست خارجی دولت در روند مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 در چارچوب تاکتیک"نرمش قهرمانانه" و بر پایه اصل" عزت، حکمت و مصلحت"، حقوق و منافع ملی خود را در هیچ مذاکره‌ای قابل معامله نمی‌داند.

**‌ تظاهرات‌کنندگان در پایان مراسم در چند نقطه از خيابان آیت‌الله طالقاني نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

** سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت 13 آبان بیانیه‌ای صادر و در آن از اقدامات دولت در راستای رفع چالش‌های بین‌المللی، برقراری روابط دوستانه با سایر کشورها و رساندن پیام صلح و دوستی ملت ایران به دنیا، اعلام حمایت کرد.

**‌ بیش از 620 خبرنگار ، عکاس داخلی و خارجی اخبار مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال را پوشش دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۲۳:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا.مرگ بر آمریکا.مرگ بر آمریکا.........
آخرین اخبار