معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که طرح ملی مهارت تبدیل خوشخوان های نوجوان به قاریان ملی و بین المللی است گفت: این طرح در دستور کار جدی وزارتخانه قرار دارد و امسال در 16 استان پیگیری می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی در کاشمر افزود: طرح ملی حفظ قرآن کریم هم اکنون در حال برگزاری است و بیش از 75 هزار نفر در ازمون ملی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 23 رشته شرکت کردند.

وی با بیان این که در بهمن ماه سال جاری دوره های جدیدی در راستای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کشور در دستور کار داریم که پس از تدوین و برنامه ریزی اعلام خواهد شد یادآور شد: طرح آشنایی با نهج البلاغه و آشنایی با حکمتان ، نام ها و خطبه های نهج البلاغه و نیز آشنایی با ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه از اقدامات بسیار اساسی است که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوره آموزش نهج البلاغه در سطح ملی و تربیت مربی و معلم نهج البلاغه طی سه دوره تا کنون خاطر نشان کرد: تا پایان سال تلاش می کنیم ضمن توسعه فعالیت های آموزشی ، تبلیغی و ترویجی و نیز توسعه جشنواره ها و نمایشگاه ها گام های اساسی در جهت تربیت مربیان در رشته های مختلف حفظ ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برداریم.

وی با تاکید بر این که آیین تقدیر و تجلیل از خادمان و فعالان عرصه قرآنی تا پایان سال در 31 استان کشور برگزار می شود ابراز داشت: تلاشمان بر این است که امور مربوط به فعالیت های قرآنی که توسعه مسابقات کتابخوانی ، تربیتی ، اخلاقی و قرآنی که بر اساس خانواده قرآنی تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که در دولت های نهم و دهم زیرساخت های خوبی جهت امر قرآن در کشور فراهم شده گفت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت می کنند و سالانه نیز بیش از 30 جشنواره و 300 نمایشگاه قرآنی در سطح کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به این که امیدواریم در دولت یازدهم بحث کیفی سازی و تعمیق فعالیت های موسسات قرآنی در دستور کار قرار گیرد یادآور شد: تا پایان سال 23 رشته به صورت آموزشی دنبال می شود که شاخص ترین آن توجه به حوزه عترت در کنار قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که آموزش مفاهیم و ترجمه شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار جدی ما قرار دارد افزود: امیدواریم با کادرسازی انجام شده در حقیقت رونق آشنایی این دو کتاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: برای توسعه فعالیت های قرآنی در کشور راهی جز آشنایی بیش از پیش مردم با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نداریم و این مسیر بزرگ و آینده ماست. س/

برچسب ها: طرح ، ملی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.