روزنامه نگار تسهيل کننده افشاي جاسوسي هاي آمريکا تصريح کرد حجم اسناد افشاء شده در اين زمينه در مقايسه با کل اسناد موجود، همانند قطره درمقابل دريا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، "گلن گرينوالد" خبرنگار سابق روزنامه گاردين که اسناد فاش  شده از سوي ادوارد اسنودن را منتشر کرد در گفتگو با برنامه هفتگي کريستين امانپور براي شبکه تلويزيوني سي ان ان گفت: مردم برزيل از جمله افرادي هستند که از افشاي جاسوسي هاي آمريکا به شدت خشمگين شده اند. آنها مي گويند با اين کار به حريم شخصي آنها تجاوز شده است. آنها مي گويند دولت آمريکا که هيچ کنترلي بر آن ندارند و به هيچ وجه پاسخگو نيست، اين کارها را انجام داده است. واقعيت اين است که سازمان امنيت ملي آمريکا، دهها ميليون تماس تلفني و پيام الکترونيکي را شنود و پايش کرده است. اين پيامها به افراد بيگناه متعلق بوده است. اما دامنه اين اقدامات گسترش يافته و حتي به شخص رئيس جمهور برزيل نيز کشيده شده است. رئيس جمهور برزيل فردي است که به صورت دموکراتيک انتخاب شده است. برزيل متحد آمريکا است و با وجود اين، هدف جاسوسي ها قرار گرفته است. اين جاسوسي ها درباره شرکت بزرگ نفتي برزيل به نام پترو براس نيز بوده است. هدف ما اين است که به جهانيان در اين خصوص اطلاع رساني کنيم. ما با افشاي اين اطلاعات به دنبال اين هدف هستيم.
حجم عظيمي از اسناد اطلاعاتي وجود دارد که اسنودن دانلود کرده و در اختيار روزنامه نگاران قرار داده است. اما او  مصرانه از ما خواسته است که تک تک اسناد را بررسي و ارزيابي کنيم و آنها را  اگر درجهت منافع عمومي بودند و به مردم بيگناه ضربه نمي زنند، منتشر کنيم. ما هزاران هزار سند در اختيار داريم اما در چند ماه گذشته فقط حدود دويست و بيست و پنج سند را منتشر کرده ايم و اين مسئله، نشان مي دهد که ما تا چه حد با دقت عمل مي کنيم. احساس مسئوليت مي کنيم و مراقب هستيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار