سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق از کشت پائیزه گندم و جو در سطح 52 هزار و پانصد هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در راستای انجام موفقیت آمیز کشت های پائیزه تمهیدات لازم از قبیل کود، سم ضدعفونی و بذور اصلاح شده و تسهیلات بانکی مورد نیاز تدارک دیده شده و در اختیار زارعین منطقه قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با نهاده های کشاورزی 3400 تن انواع کودهای شیمیایی، 1500 تن بذر اصلاح شده گندم و 5 تن انواع سموم ضدعفونی بذور تامین و در بین کشاورزان منطقه توزیع گردیده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق اضافه کرد: در این شهرستان 310 دستگاه بذر کار خطی کار عمیقکار دیم وجود دارد و بیش از 95 درصد سطح زیر کشت گندم و جو منطقه را بصورت مکانیزه کشت می نمایند.

احمدی گفت: برای انتقال یافته های جدید تحقیقاتی به مزارع گندم و جو شهرستان گردهمائی و کلاس آموزشی در موقع کشت پائیزه سال زراعی جاری با همکاری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور برای بیش از 60 نفر از گندمکاران پیشرو این شهرستان ترتیب داده شده است تا با انتقال یافته های نوین تحقیقاتی به مزارع، شاهد افزایش تولید در منطقه باشیم.

گفتنی است: شهرستان چاراویماق از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گندم دیم در استان دارای رتبه سوم می باشد./س

برچسب ها: کشت ، گندم ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.