مدير راديو جوان درخصوص تذكر شوراي نظارت بر صداوسيما درخصوص وضعيت موسيقي در راديو گفت: به نظر مي‌رسد سهمي را كه بايد براي موسيقي سنتي قائل شويم تاكنون به آن توجه نكرده‌ايم ،با اين حال مشكلي در حوزه موسيقي نداشته‌ايم و مدت‌هاست كه كمترين ايرادها را داريم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رابط عمومي رسانه ملي؛  بهنام احمدپور مباركه درخصوص انتخاب و پخش موسيقي‌ در راديو جوان گفت: علاقمندي ما در راديو جوان اين است كه بيشتر موسيقي ايراني و سنتي خودمان را كار كنيم و نوع ذائقه مخاطبان را به سمت موسيقي سنتي ايراني خودمان ببريم.  او با اشاره به تذكر شوراي نظارت و ارزيابي سازمان صداوسيما درخصوص موسيقي‌زدگي در راديو اظهار كرد: تاكنون مشكلي در حوزه پخش موسيقي نداشته‌ايم و مدت‌هاست كه كمترين ايرادها را داشته‌ايم و طبعا يك چيزهايي اجتناب‌ناپذير است و درصدي از خطا در آن وجود دارد. اما به نظر مي‌رسد سهمي كه بايد براي موسيقي سنتي قائل شويم تاكنون به آن توجه نكرده‌ايم و بايد سعي كنيم به سمت موسيقي سنتي هم گرايش پيدا كنيم.
 
 احمدپور همچنين ميل و گرايش به موسيقي پاپ را از جهتي تقصير خود شبكه راديويي جوان دانست و گفت: راديو جوان از موسيقي ايراني و سنتي خودمان غفلت كرده است. اما به طور كلي درصد موسيقي ايراني و سنتي كه در شبكه جوان پخش مي‌شود نسبت به شبكه‌هاي ديگر متفاوت است و سهم موسيقي پاپ بيشتر خواهد بود.  وي همچنين به اين نكته نيز اشاره كرد كه شبكه راديويي جوان يك ديني را نسبت به موسيقي كشورمان احساس مي‌كند و برنامه‌سازان بايد بيشتر به آن دقت داشته باشند.
 
كسب جايزه «اي بي يو» براي دو برنامه راديويي شبكه راديو جوان از ديگر موضوعات گفت‌وگوي مدير شبكه راديو جوان بود.احمدپور درخصوص اين جشنواره توضيح داد: در جشنواره‌ي «اي بي يو» از تعداد محدودي برنامه‌ تقدير مي‌شود و تنها كشوري كه در بيش از يك بخش جايزه كسب كرد كشور ما بود كه دو برنامه «كافه راديو» و «ما بازيگريم» براي شبكه راديو جوان بودند.او در خصوص ويژگي اين برنامه‌ها براي مطرح شدن در سطح بين‌المللي، توضيح داد: يكي از ويژگي‌هايي كه موجب شد اين برنامه‌ها جايزه كسب كنند، توانمندي تهيه‌كننده، سردبير و مجري در اين برنامه‌ها بود. در اين راستا سطح برنامه‌سازي در شبكه‌ي جوان بالا مي‌رود. مدير راديو جوان همچنين به نو بودن قالب اين برنامه‌ها و متفاوت بودنشان اشاره كرد و گفت: از جهاتي هم بسيار ساده و گويا بودند و داور كشورهاي ديگر را نسبت به موضوع برنامه توجيه مي‌كرد.
 
احمدپور در ادامه گفت‌وگوي خود درخصوص برنامه «كافه راديو» كه سال‌هاست با عناوين مختلف سابقه پخش در راديو جوان را به خود اختصاص داده است، گفت: «كافه راديو» در بخش شخصيت محور با حضور مهران دوستي كه توانمندي بالايي دارد، جايزه كسب كرد. اين برنامه در واقع يك مجله فرهنگي هنري است و پيش از اين با عنوان‌هايي از جمله «نشاني‌» و «عصر پرتقالي» به روي آنتن مي‌رفت.
 
مدير شبكه راديو جوان درباره برنامه «ما بازيگريم» نيز كه جايزه اي بي يو را دريافت كرد، توضيح داد: اين برنامه يك برنامه متفاوتي است كه تم آن مسابقه بازيگري است و در بخش تعاملي توانست جايزه اي بي يو را كسب كند.
 
بهنام احمدپور در پايان خاطرنشان كرد: برنامه «ما بازيگريم» به سردبيري عباس پيري توانسته است با حضور داوراني از جمله بهزاد فراهاني،‌ فريبا متخصص‌، فريدون مهرابي‌ و خيلي از هنرمندان ديگر به عنوان يك برنامه تعاملي خوب مطرح شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار