استادان دانشگاه‌هاي پاكستان در تشرف به حرم مطهر رضوي از كتابخانه مركزي و موزه هاي آستان قدس رضوي بازديد كردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پرفسور عذرا پروين استادعلوم سياسي دانشگاه اسلام آباد گفت: موزه‌های آستان قدس رضوی، کتابخانه‌ها و صحن‌های بزرگی که در مجموعه آستان قدس رضوی مشاهده شد، قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشته است و این دست‌آوردها نشان از مدیریت موفق اسلامی دارد که با عنایت حضرت رضا(ع) به ثمر رسیده است.

وي با بیان این‌که وجود اين موزه ها و كتابخانه در حرم مطهر رضوی بسيار برايم جالب بود، اظهار داشت: اين مجموعه معنوي تواسته هنر، تاريخ و هويت اسلامي و ايراني را به بهترين شكل ممكن به نمايش بگذارد.

دكتر عاصف ناز، استاد علوم ارتباطات دانشگاه لاهور نيز خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان مركزي اسلامي در اغلب عرصه‌ها موفق عمل کرده و در امور علمی، پژوهشي و تبليغي نيز پیشرفت هاي قابل ملاحظه و درخور تاملي داشته است.

وی با تمجيد از فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی تصريح كرد: از پیشرفت و فعالیت‌های این چنینی در جهان اسلام خوشحالیم و موضوع مهمي كه در آستان قدس، با دقت به‌آن پرداخته شده و یکی از نیازهای حياتي جامعه اسلامي است، آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مبانی اعتقادی اسلام و احکام مسائلی چون وقف است.

دكتر زاهد الولي، استاد علوم طبيعي دانشگاه اسلام آباد نيز گفت: كتابخانه عظيم و موزه هاي غني و اين حجم تلاش و فعالیت در این آستان مقدس برايم شگفت‌انگيز است و امروز اين مجموعه تبلور عيني هنر و مديريت اسلامي است.

وي ادامه داد: آستان قدس رضوي منشاء خير و بركت در جهان اسلام است و بايد به عنوان الگوي توسعه در سایر جوامع اسلامي مورد استفاده قرار گيرد.

دكتر لندا جمن، استاد دانشكده مديريت دولتي دانشگاه لاهور نيز گفت: اين آستان مقدس به عنوان يكي از بزرگترين مراكز ديني جهان اسلام در گسترش معنويات و توجه به مباحث فرهنگي، فعاليت‌هاي قابل تحسيني را انجام داده است.

وي با بيان اين‌كه خوشبختانه با نگاه دقيق آستان قدس رضوي به زائران غير ايراني خدمات مطلوبي ارائه مي‌شود، گفت: تمام سوالاتی که یک فرد مسلمان و علاقه مند به امام هشتم (ع) در خصوص حضرت رضا(ع) و فعالیت ها و اقدامات اين آستان مقدس در ذهن داسته باشد، در حرم مطهر رضوي پاسخ داده مي‌شود.

شايان ذكر است، اینگروه از كتابخانه و موزه مرکزی، گنجینه قرآن و نفایس و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی بازدیدکردند.

 

برچسب ها: هنر ، مدیریت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.