همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه محرم در مسجد صادقیه میدان کمال الملک کاشان برگزار می شود.

علی‌اصغر شاطری دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: تکریم و پاسداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر (ع)، شناسایی مظلومیت طفل 6 ماهه کربلا و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی و حماسیقیام امام حسین(ع)جهت انتقال اصل پیام عاشورا اهداف برگزاری این این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان و اجرای 4 برنامه فرهنگی، هنری، علمی و درمانی دیگر در ایام محرم به همت مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیات شاهزاده علی اصغر میدان کمال الملک این شهرستان افزود: برگزاری روز فرشته ها ،نخستین همایش جایگاه طب سنتی اسلامی در پرورش کودکان فرهیخته، نخستین کنگره شعر 'مرثیه سرخ حنجر' و اجرای پنجمین دوره طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی برگزاری از جمله این 4 برنامه در روزهای هفتم،نهم، یازدهم و هفدهم محرم در کاشان است.

به گفته دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان ، نخستین همایش جایگاه طب سنتی اسلامی در پرورش کودکان فرهیخته با حضور دکتر خیراندیش رئیس انجمن حجامت ایران در روز جمعه 11 محرم از ساعت 10 صبح و نخستین کنگره شعر 'مرثیه سرخ حنجر' با حضور شاعران و نویسندگان کشوری از ساعت 6 تا 8 روز 30 آبان ماه مقارن با هفدهم محرم برگزار می شود.

علی‌اصغر شاطری با تاکید بر اینکه کاشان تنها شهرستانی است که طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی را برگزارمی‌کند افزود:این طرح امسال نیز برای پنجمین سال متوالی به همتمؤسسه حضرت علی اصغر(ع) کاشان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اجرا می شود.

شاطری برگزاری روز فرشته ها در کاشان را یادآورشد و گفت: روز فرشته ها برنامه ای در دیدار از بخش اطفال و نوزادان بیمارستان های کاشان در روز هفتم محرم است.

گفتنی است همایش شیرخوارگان حسینی بیش از 10 سال است که در سراسر ایران و بیش از 35 کشور جهان با شعار «از شیرخوارگی، بیعت با ولایت» برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.