سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در چارچوب قوانین بین‌المللی با تمام توان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در مجلس با اشاره به مذاكرات ايران و آژانس بین‌المللی انرژي اتمي و مواضع بنیامین نتانياهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اين مورد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو رسمی آژانس بوده و در حلقه دارندگان صنعت هسته‌ای جهان قرار دارد.
 
وی ادامه داد: ایران دارای تکنولوژی عمومی هسته‌ای با علم و دانش و فناوری بومی و داخلی است که براي تامين قریب به 95 درصد این تکنولوژی و دانش نیاز به خارج از کشور ندارد و همه فعالیت‌های خود را در چارچوب مقررات آژانس انجام داده است.
 
نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر در حال مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم تا بتوانیم اختلافات موجود در این زمینه را حل و فصل کنیم .
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی با تمام توان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، توان و ظرفیت فناوری خود را به حداکثر نهایی غنی‌سازی موردنیاز صنعت خود خواهند رساند و این اقدامات را در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد.
 
وی در ادامه بیان کرد: مقامات رژیم اشغالگر قدس از این نظر که وحشت دارند کشور مستقلی مانند جمهوری اسلامی ایران به این توانمندی‌ها دست پیدا کرده و بتواند با تکنولوژی و دانش بومی ظرفیت کشور را در دنیا به نمایش بگذارد همیشه اظهارنظرهای مداخله‌جویانه و غیر مسئولانه‌ای در این زمینه دارند.
 
نقوی‌حسینی با بیان اینکه کشورها و دولت‌های مستقل مانند جمهوری اسلامی ایران منتظر اظهار نظر نتانیاهو و اشخاص دیگر نخواهند بود، گفت: اگر نتانیاهو به فکر بشریت، انسانیت و یا حقوق ملت‌هاست اول از همه دست از کشتار روزانه مردم فلسطین بردارد و علاقه خود را به بشریت ثابت کند وی همچنین باید زرادخانه‌های اتمی خود و 300 کلاهک هسته‌ای را از بین ببرد و ثابت کند که طرفدار ملتهاست و همچنین باید عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود تا نشان دهد که متعهد به مقررات بین‌المللی است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سرتاپای رژیم صهیونیستی تخلف و تجاوز به حقوق ملت‌ها و سرپیچی از قوانین بین‌المللی است پس چگونه به خود اجازه می‌دهد در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در چارچوب مقررات و قوانین بین‌المللی فعالیت می‌کند، اظهارنظر کند پس مطمئنا این اظهارنظرها بی‌پایه و اساس و است و ما با تمام توان در چارچوب مقررات بین‌المللی فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار