اين کارشناس سياست خارجي گفت: ايران براي پذيرش پروتکل الحاقي و بازديد بازرسان آژانس فراتر از تعهدات معاهده ان پي تي به اعتماد سازي پرداخته است.

رضا طلایي نيک درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات آتي گروه 1+5 با ايران در مسکو گفت: نشست مسکو از اصلي ترين آزمون هاي غرب براي پايبندي به ديپلماسي و گفتگوهاي سازنده خواهد بود و ايران بيش از گذشته ظرفيت خنثي سازي تحريم ها و نيز آمادگي توافق عادلانه و نتیجه برد- برد را فراهم خواهد کرد.

وي در ادامه تصريح کرد: غرب با بهانه جويي های سیاسی از فعالیت های صلح آمیز هسته اي کشورمان به دنبال امتیازگیری از مذاکرات بوده و با وجود شفافيت و حقانيت جمهوري اسلامي ايران بر مواضع هسته اي خود هنوز غرب به راهبرد فشار اتکا مي کند.

اين کارشناس سياست خارجي در ادامه افزود: کشورمان آمادگي کامل خود را براي گفتگوهای سازنده در مسکو اعلام کرده اما طرف غربي براي آمدن به پای میز مذاکره از ارائه گفتگوهای  منطقي در مذاکره با ایران طفره مي رود.

طلایی نیک با اشاره به لابی گری های رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات ایرات با گروه 1+5 از ابتدا تا کنون اظهار داشت: غرب از سویی به دنبال ادامه گفتگوها و زمينه هاي توافق با ايران است اما از سويي تحت فشار لابي صهيونيسم و با مداخله برخي از دولت هاي مرتجع منطقه و نگراني از ثبات و اقتدار منطقه اي ايران، رويکرد تقابل و فشار را ادامه مي دهد.

وی ادامه داد: ايران براي  پذيرش پروتکل الحاقي و بازديدهاي بازرسان آژانس فراتر از تعهدات معاهده ان پي تي به اعتماد سازي متقابل و حل موضوع هسته اي در گروه 1+5 پرداخته است، لذا غرب نیز بايد رفتارهاي متقابل و اعتماد سازی کشورمان را جدي بگيرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان اظهار داشت: غرب بايد به توافقات استانبول و بغداد پايبند بوده چراکه از راهبرد فشار در برابر ايران هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت ولي با اعتماد سازي متقابل و اتکا به معاهده ان پي تي مي تواند به نتايج برد- برد و عادلانه با کشورمان دست یابد./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار