یک روانشناس گفت: همراه با افزایش انتظارات فرهنگی و تحصیلی از جوانان، مشکلات یادگیری و روحی آنها بیشتر خواهد شد.

معصومه حاتمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در دوره نوجوانی والدین باید نسبت به هر علامت و نشانه‌ای از طرف نوجوانان حساس شوند زیرا نوجوانانی که اختلال یادگیری دارند، در گفتار خود مدرسه را بی‌روح و خسته‌کننده  توصیف می‌کنند و یا خود را مقصر و کندذهن می‌دانند.
 
این روانشناس با اشاره به اینکه والدین باید درباره مشکل فرزندانشان  اطلاعات علمی و محیطی جمع‌آوری کنند، افزود:‌ کسب اطلاعاتی درباره ماهیت یادگیری نوجوانان از معلمان آن‌ها و همچنین از کتاب‌ها و مقالات از روش‌های مفید در جهت کمک به ‌آن‌هاست.
 
وی خاطرنشان کرد: در مورد نقاط ضعف و قوت یادگیری‌ نوجوانان در دروس مختلف از معلمان و همکلاسان او باید اطلاعات مفصلی‌ جمع‌آوری  شود؛ پدر و مادر با دقت و تاکید بر روی جزئیات می‌توانند در یابند چگونه مشکلات نوجوانشان بر مهارت‌های تحصیلی نظیر خواندن، نوشتن، مکالمه و شاید ریاضی او اثر گذاشته است به عنوان مثال دانش‌آموزان راهنمایی ممکن است در مهارت‌های خواندن و خزانه لغات خوب به نظر بیاید اما در حالی که واقعا از درک مطلب و حافظه ضعیفی برخوردار باشند.
 
 این روانشناس تصریح کرد: ‌نوجوانانی که سال‌های متعددی مشکلات تحصیلی را تجربه کرده‌اند، احتمالا نسبت به مدرسه دلسرد شده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و این احساسات منفی باعث از دست دادن انگیزه‌شان می‌شوند.
 
وی در پایان با اشاره به نقش مهم والدین در برطرف کردن مشکلات یادگیری  نوجوانان تصریح کرد: ‌والدین باید تلاش‌ کنند نسبت به ‌ فعالیت‌های مدرسه آن‌ها امیدوار و خوش‌بین بمانند و این احساسات ‌مثبت را به او منتقل کنند و با گفتگوی بی‌پرده و صادقانه و ارائه اطلاعات مفید، خرافاتی را که از محل دیگری شنیده است، کنار بگذارد و به فرزندانتان عزت نفس دهند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار