مدیر جهاد کشاورزی فارس گفت: ضایعات کشاورزی این استان به تنهایی 3.6 برابر کشور هلند است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مهرزاد خرد بیان کرد: حفظ منابع پایه در حوزه کشاورزی از مبانی پدافند غیرعامل است.

وی افزود: امنیت ملی نتیجه امنیت حوزه اقتصادی است و امنیت اقتصادی تا حدود بسیاری وابسته به امنیت غذایی محسوب می‌شود.

خرد ادامه داد: در حال حاضر تولیدات کشاورزی ما پنج برابر ابتدای انقلاب بوده و این امر یکی از شاخصه‌های تحقق استقلال جمهوری اسلامی است.

این مسوول گفت: بسیاری از کشورها که اکنون فروشنده مواد غذایی هستند در سال‌های آینده این کار را انجام نخواهند داد چرا که مازادی برای فروش ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی فارس گفت: بنا به اعلام فائو برای تولید غذای 9 میلیارد نفر جمعیت جهان در سال 2050 باید دو برابر مقدار کنونی غذا تولید شود که با توجه به از بین رفتن منابع آبی و حاصلخیزی خاک دستیابی به این موضوع یک چالش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایران در شمار 10 کشور نخست تولید کننده مواد غذایی در جهان است، ادامه داد: با وجود تولید بالای کشور، ضایعات کشاورزی در ایران بسیار است به‌گونه‌ای که ضایعات هلند پنج درصد و ضایعات ایران 30 درصد محصول را تشکیل می‌دهد.

آسان بودن گسترش عوامل بیماری‌زا و در دسترس بودن واحدهای تولیدی کشاورزی، پایین بودن امنیت واحدهای کشاورزی و نزدیکی واحدهای تولیدی به یکدیگر برخی از مواردی بود که خرد به عنوان تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل دانست .   ش ک

برچسب ها: کشاورزی ، فارس ، هلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.