فریدونکناری‌ها از 200 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر پذیرایی می کنند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: بیش از 200 هزار قطعه پرنده از انواع اردک‌های سر سفید و نوک پهن، چنگر، غاز، خوتکا، سرحنایی، غاز خاکستری، حواصیل، فیل وش، عقاب دریایی، قوی کوچک، باکلان کوچک و گیلان‌شاه خال شو، اگرت، الغوت و مهم‌تر از همه درنای سیبری سالانه وارد این تالاب می‌شوند.

کیایی ایجاد فضای مناسب و داشتن امنیت کامل را عامل اصلی ورود این پرندگان به این تالاب دانست وافزود: تاکنون بیش از 8 هزار قطعه پرنده از انواع مرغابی، غاز، اگرت، باکلان و خوتکا وارد این تالاب شدند.

وی با بیان اینکه حضور درنای سفید جلوه‌ای از زیبایی را در این تالاب به نمایش می‌گذارد، گفت: مردم مازندران نیز همانند سال‌های قبل از این موهبت به خوبی حفاظت و حراست کنند تا در آینده جمعیت این گونه کمیاب احیا شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار تاکید کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب‌های شهرستان بابلسر و فریدونکنار این اداره به شدت با متخلفان شکار از لحاظ قانونی برخورد خواهد کرد.

تالاب بین‌المللی شهرستان فریدونکنار نیز با بیش از 5 هزار هکتار وسعت بیست و دومین تالاب بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که بعد از 12 سال در فهرست تالاب‌های بین‌المللی جهان در سایت رامسر به ثبت رسیده و مورد پذیرش مجامع جهانی قرار دارد./ز

برچسب ها: پذیرایی ، پرنده ، مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.