نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به جایگاه سادات به واسطه نسبت آنها با رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) گفت: سادات باید الگوی جامعه باشند.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در چهارمین همایش طلاب سید استان اصفهان که در مجموعه فرهنگی و مذهبی قائمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شکی نیست که احترام به سادات به واسطه احترام به پیامبر (ص) باید مراعات شود.

وی ادامه داد: وظیفه همه حتی روحانیون سید است که به سایر سادات احترام بگذارند و برای رفع حوائج آنها نهایت تلاش را داشته باشند.

امام جمعه اصفهان گفت: ننگ است برای جامعه که در آن فرزندان رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) احتیاجاتی داشته باشند و آنها را برطرف نکند.

وی با بیان اینکه احترام به سادات یک وظیفه همگانی است، افزود: سادات نیز نباید توقع داشته باشند مردم به آنها احترام کنند و به این مسئله مغرور شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: سادات به واسطه اینکه به رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) منسوب هستند باید بیش از دیگران مراقب اعمال خود باشند تا مبادا کاری کنند که موجب بی‌احترامی به رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) شود.

وی اظهار کرد: طلاب سید باید تلاش بیشتری داشته باشند که دین خدا درست در بستر جامعه پیاده شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: تنها چیزی که باعث عزت و نجات است تقوا است و در روز قیامت هم همین تقوا است که برای انسان‌ها مفید است.

وی افزود: روایات اسلامی تاکید دارد، برای هیچ کس امان‌نامه‌ای به جز تقوا و اطاعت از خدا برای نجات در روز قیامت نیست.

برچسب ها: اصفهان ، وظیفه ، رسول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.