ملت ايران بنابرگفته هاي سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين راه شهدا را نيمه تمام نخواهد گذاشت و راه خود را تا محو استكبار ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل برگزاري، مراسم افتتاح چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس كه امروز با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و سردار محسن كاظميني فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله در مصلي برگزار شد سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن اشاره به اين كه ما در هيچ جاي تاريخ سراغ نداريم كه يك ملت در برابر همه ي ابر قدرتها ايستاده باشد و با سربلندي بيرون آمده باشد، گفت: آنچه امروز صورت گرفته يك قطره اي كوچك و نهري از معرفت دفاع مقدس بوده كه مي تواند تاريخ را در آينده از اين دريا سيراب كند گنجينه اي كه هرقدر ما از آن استخراج كنيم نه تنها كم نمي شود بيشتر مي شود.
 
وي اظهار داشت: هر نويسنده و شاعري كه دستي بر قلم دارد و از دفاع مقدس چيزي ندارد ناقص است و هر كارگرداني كه در اين زمينه كاري را در كارنامه ي خود ثبت نكرده ناقص بوده و از بزرگترين حماسه ي ملت بي بهره است.

سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه همه بايد كمك كنند كه ما بتوانيم اين گنجينه بزرگ را  استخراج كرده و  معارفش را به آيندگان منتقل كنيم افزود: در سال‌هاي اخير تنها كتاب‌هاي دفاع مقدس هستند كه مفتخر به تقريظ مقام معظم انقلاب اسلامي شده‌اند.

وي گفت: من از تمامي افرادي كه به ما كمك كرده‌اند تا نمايشگاه‌ ملي كتاب د فاع مقدس برگزار شود متشكرم.

به گفته رييس سازمان بسيج مستضعفين، نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس كه در سال‌هاي گذشته در استان‌هاي ديگر به دليل احتمال استقبال بيشتر در آنجا و انس تهراني‌ها با چنين نمايشگاههايي برگزار شده، امسال در پايتخت شكل گرفته و با توجه به استقبال مشهود در زمان برگزاري مراسم افتتاحيه‌اش مشخص كرده كه جاذبه دفاع مقدس و شهدا چيز ديگري است و جايگاه خود را دارد.

سردار نقدي اظهار داشت: هر چند ثبت آثار دفاع مقدس قدمي بزرگ و ارزشمند در مسير نشر آن است اما اين ما را از عمل به آن كه شهدا خواستند بي نياز نمي‌كند.

وي تاكيد كرد:  انقلاب اسلامي ما براي محو ظلم و استكبار شكل گرفته است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه راه شهدايي را كه ياد و نام و رسم آنها در كتاب دفاع مقدس خوانده مي‌شود را در حال حاضر نيمه تمام دانسته و گفت: ملت ايران راه شهدا را نيمه تمام نخواهند گذاشت و راه خود را تا محو استكبار ادامه خواهند داد.

وي در ادامه افزود: شهدا انتظار داشتند و اين انتظار بايد جامه عمل بپوشد، آن ها در زمان تحريم و جنگ راه و رسم پيروزي را به ما آموختند و ا مروز وقت آن است كه آموخته‌هاي خود را جامه عمل بپوشانيم.
سردار نقدي تصريح كرد: عده‌اي خود باخته، افراط گرا و تفريط گرا امروز وقاحت را به جايي رسانده‌اند كه از مردم بخواهند شعار راهبردي خود را كنار بگذارند، آنها كه تلاش كردند شعار مرگ را بر آمريكا را بردارند از سرنوشت شاه عبرت بگيرند.

به گفته سردار نقدي، آنها كه مي‌خواهند پا جاي پاي شاه بگذارند بدانند كه مردم هم پا جاي پاي شهدا مي‌گذارند تا شركت و كفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم.

ما بايد در جهان در عرصه قلم حرف اول را بزنيم

همچنين حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي انقلاب اسلامي را فرزند انديشه و تفكر دانست و گفت: انقلاب اسلامي در سايه قلم به رشد و بلوغ رسيده و در پرتو دانش و بالندگي علمي دوران شكوفايي خود را سپري مي‌كند.
وي افزود: ما صاحب كتابي هستيم كه در بيش از هزار و چهارصد سال به قلم سوگند ياد كرده و يكي زا عالي ترين افتخارات انسان را قدرت در دست داشتن قلم مي‌داند.

به گفته حجت الاسلام ابوترابي فرد، ما بايد در جهان در عرصه قلم حرف اول را بزنيم.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اگر رهبر تاكيد دارد كه بايد جمهوري اسلامي در كمتر از نيم قرن به مرجع علمي جهان تبديل شود براي ظرفيتي است كه در اين كشور آيين، انقلاب و نظام اسلامي وجود دارد.

وي تصريح كرد: قلم‌ مي‌تواند در همه عرصه‌ها حضور پيدا كند و عرصه دفاع مقدس يكي از گرانمايه‌ترين حوزه‌هاي حضور قلم است.
ابوترابي فرد گفت: دفاع مقدس بزرگترين گنجينه علمي، فكري و اخلاقي ملت‌ ما و ملت اسلامي است.

وي تصريح كرد: دفاع مقدس آيينه دار انقلاب اسلامي و ترجمه تفكر و  انديشه امام، بازخواني عقايد ديني و اسلامي ما و كار بزرگي است كه فرزندان امام و بازوان رهبر آن را خلق كرده آند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: ما در دوران د فاع مقدس انقلاب را به جهان ثابت كرديم، بيش از 90 درصد جوامع بشري در دوران دفاع مقدس از انقلاب اسلامي تاثير گرفته‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار