آئین اعطای گواهینامه استقرار سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS)به مناطق شهرداری تهران و شرکت های واحد اتوبوسرانی و برج میلاد تهران هفتم آبان در تالار ایران زمین شهرداری تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران علی غفاری، دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به مزایای استقرار سیستم مدیریت HSE در هر سازمان و نهادی، خاطرنشان کرد: سال ها پیش این سیستم مدیریت در ساختار شهری شهرهای بزرگ دنیا قرار گرفت تا بتوانند فعالیت های خود را با کمترین هزینه و خطرات و بیشترین بازده با حفظ منابع انجام دهند.
 
وی با اعلام اینکه در سال 1387 خط مشی سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) در شهرداری تهران ابلاغ شد، تصریح کرد: با ابلاغ این خط مشی از سوی شهردار تهران، موضوع HSE در صدر اولویت های امور شهری قرار گرفت و طی یک کار بزرگ مطالعاتی که چندین هزار نفر ساعت به طول انجامید در تمام مناطق شهرداری تهران ریسک ها و مخاطرات شناسایی شدند و در ادامه طی ابلاغیه ای به شهرداران مناطق ، موضوع در جهت جلوگیری و رفع این خطرات ابلاغ شد.
 
دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره بر انجام فاز شناخت گفت: 32 کتاب راهنما (خطوط راهنما) برای استقرار سیستم مدیریت HSE طراحی و آماده شد و در نهایت با اعمال ممیزی نهایی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران با مشخص کردن پیمانکار به اجرا درآمد.
 
دکتر غفاری به بیان تفاوت سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE-MS) با دیگر سیستم های موجود اشاره کرد و در این باره اظهار کرد:در سیستم (HSE-MS) کار با دادن گواهینامه متوقف نمی شود و پس از آن چندین بار خطرات و ریسک های دوره گذشته بررسی می شوند تا ببینیم که برای رفع آنها اقدامی صورت گرفته یا نه.
 
وی با تاکید بر اینکه سیستم مدیریت HSE یک سیستم پیشگیرانه است، تصریح کرد: ما واحدهای مختلفی در شهرداری داریم که پس از حادثه و اتفاق به کار می آیند اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که در صورت انجام امور پیشگیرانه موفق به جلوگیری از اتفاقات ناشی از خطرات اولیه خواهیم شد.
 
غفاری در ادامه افزود: بدین ترتیب هم از وقوع حادثه جلوگیری کرده ایم و هم مانع از خسارات بعد از آن و صرف نیروی انسانی برای امدادرسانی و رفع مشکلات ناشی از حادثه شده ایم.
 
دبیر شوای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به گام های عملی که در این زمینه در شهرداری تهران صورت گرفته است، تصریح کرد: برگزاری روز جهانی کودک با هدف آشنایی کودکان با مفاهیم اولیه بهداشت، ایمنی و محیط زیست با همکاری سازمان ها و نهادهای دیگر و همچنین برگزاری آئین اعطای گواهینامه استقرار سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) در هفتم آبانماه از جمله این اقدامات است.
 
وی در پایان گفت: اعطای گواهینامه استقرار HSE به معنای رتبه بندی و امتیاز دهی به شهرداری مناطق است که به صورت رتبه بندی 5 ستاره ای صورت می گیرد و بر اساس امتیازات دریافت شده در هر منطقه ستاره طلایی، نقره ای و یا برنزی با درجه کیفی مشخصی به مناطق داده می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار