همزمان با «روز ملی آمار و برنامه ریزی»، همایش گرامیداشت این روز در دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛این همایش به همت گروه آمار و با همکاری انجمن علمی آمار و پژوهش سرای دانشجویی دانشگاه برگزار شد،

، دکتر محمد رضا صافی رئیس دانشکده ریاضی و پردیس علوم پایه در این مراسم ، از پروفسورپاشا به دلیل حضورشان در دانشگاه سمنان قدر دانی کرد و گفت : حضور پروفسور پاشا در جمع دانشجویان و اساتید موجب دلگرمی و افتخار آنان است .
دکتر کریمی مدیر گروه آمار هم نامگذاری این روز را نشان دهنده اهمیت آمار و برنامه ریزی در مدیریت کلان جامعه و تصمیم گیریها دانست .
استاد دانشگاه تربیت معلم تهران که میهمان ویژه این مراسم بود در خصوص برنامه ریزی کلان مطالبی بیان کرد و گفت : اساسی ترین رکن مدیریت،  برنامه ریزی است و آمار و اطلاعات  یا داده های آماری پایه اصلی و اساسی این برنامه ریزی هستند .
پروفسور عین ا... پاشا ، وجود یک نظام آماری مطلوب را از ملزومات امروز جامعه  دانست و گفت : دستیابی به اطلاعات آماری صحیح  و استفاده از آنها در برنامه ریزی پایه اساسی مدیریت علمی است .
استاد دانشگاه تربیت معلم تهران ،  آمار و اطلاعات،برنامه ریزی و مدیریت را سه رکن اساسی توسعه عنوان کرد و اظهار داشت : توسعه بدون برنامه ریزی و برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات صحیح قابل تحقق نیست و این سه لازم و ملزوم یکدیگرند.
استاد دانشگاه تربیت معلم تهران این مهم را وقتی قابل تحقق دانست که نگاه دولتمردان، تصمیم سازان و تصمیم گیران جامعه، نگاهی علمی و مبتنی بر  جامع نگری به علم آمار باشد.
این پژوهشگر علم آمار اضافه کرد:  تجسم اینکه آمار و اطلاعات یکسری اعداد و ارقام بی شماری هستند که تنها برای پرکردن صفحات یا توجیه تصمیمات غیر علمی و غیر کارشناسانه گرداوری شده اند تجسمم غلطی است که متاسفانه در نگاه بخشی از مدیران ما به شدت مشهود است.
گفتنی است این مراسم شامل پرسش و پاسخ علمی از میهمان ویژه، صندلی داغ با حضور دکتر روزبه استادیار گروه آمار، معرفی دانشجویان برتر سالهای اول تا چهارم و تقدیر از آنان همچنین برگزاری مسابقه ای علمی شامل سوالاتی از دروس آماری و اهدای جوایز به برندگان این مسابقه ی حضوری بود. /س

   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.