پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور استاندار بوشهر سه پروژه درمانی در بوشهر شامل فوق تخصصی گوارش، باروری و ناباروری (IVF) و اعصاب و روان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، استاندار بوشهر پس از افتتاح این طرح از نزدیک از تمامی اتاق‌های مرکز بازدید  و وسایل و تجهیزات آنجا را بررسی کرد.

یکی از این دو پروژه، مرکز اعصاب و روان بوده که دارای سه بخش است،  بخش‌های این مرکز شامل اورژانس روان پزشکی برای بیماران حاد، کار درمانی و تعداد تخت تحت بستری از 20 به 38، فضاهای آموزشی شامل اتاق‌های کنفرانس و کلاس درس است.

همچنین مرکز اعصاب و روان بوشهر با زیر بنای 750 مترمربع در دو طبقه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تغییر کاربری و 500 میلیون خرید تجهیزات به بهره‌برداری رسید.

مرکز باروری و ناباروری امید خلیج فارس بوشهر نیز پروژه دیگری بود، این مرکز شامل دو اتاق عمل با دو تخت، 6 تخت بستری آزمایشگاه مرکزی و بخش‌های مرتبط شامل بخش اتاق عمل، آزمایشگاه مرکزی، ریکاوری، درمانگاه سونوگرافی، مطب و پذیرش است.

خدمات این مرکز تزریق اسپرم شست و شو خالص به رحم، باروری از طریق لقاء مصنوعی، تزریق اسپرم به روش تزریقی در تخمک، وسایل عمل جراحی مردان و زنان نابارور و تامین دارو است.

پروژه سوم بخش آندوسکپی شهدای خلیج فارس بوشهر بوده که  شامل کلونوسکپی و ای آر سی پی (کارهای تشخیصی توسط دستگاه کلوروسکچی) بخش دستگاه گوارش اطفال در  40 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون هزینه کاربری و 3 میلیارد تومان خرید تجهیزات به بهره‌برداری رسید. در این مرکز پنج فوق تخصص گوارش مشغول به فعالیت هستند.

مراسم افتتاح سه پروژه پزشکی پیش از ظهر امروز با حضور استاندار، فرماندار، معاون عمرانی استاندار و مسئولان ارشد استان بوشهر در بیمارستان علی اصغر (ع) برگزار شد.

در این مراسم که در محوطه بیمارستان برگزار شد با سخنرانی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همراه بوده و بعد از این مراسم استاندار و هیئت همراه برای افتتاح این پروژها وارد این سه بخش شده و مراسم افتتاح را برگزار کردند.
برچسب ها: بوشهر ، ناباروری ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.