خبرگزاری رويترز اعلام کرد " اخضر ابراهيمي" در اظهاراتی بر حضور ايران در کنفرانس ژنو تاکيد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاري رويترز ؛ "اخضر ابراهيمي " فرستاده ويژه اتحاديه عرب و سازمان ملل متحد در امور سوريه گفت : مشارکت ايران در مذاکرات ژنو « طبيعي » و « ضروري » است و اميدوار است از اين کشور براي شرکت در اين مذاکرات دعوت شود.

نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در امور سوريه در اين نشست خبري گفت: تلاش سازمان ملل و سفر منطقه اي ام به اين منظور است که همه براي کمک به ملت سوريه با هدف پايان دادن به اين وضع وخيم و دشوار همکاري کنند. 

وي از جمله اين اقدامات را تلاش براي برگزاري به موقع اجلاس ژنو2 دانست و گفت: بي ترديد وضعيت در سوريه بسيار پيچيده شده است و گروههاي مخالف که تعداد آنها هم روز به روز افزايش مي يابد هر يک حرف خود را مي زنند که اين موضوع باعث شده است تا دستيابي به توافق مورد قبول را دشوارتر کند براي همين مأموريت دارم تا با کمک کشورهاي منطقه ، مذاکرات ژنو2 به موقع برگزار شود تا مشکل سوريها حل و فصل شود. 

محمدجواد ظريف نیز پس از ديدار و گفتگو با اخضر ابراهيمي، در نشست مشترک خبري افزود : جمهوري اسلامي ايران در پي راه حل مورد قبول همه طرفها براي سوريه است و براي اين منظور همه کشورهاي منطقه بايد کمک کنند تا دستيابي به راه حل مورد قبول در سوريه امکان پذير باشد. 

وي اضافه کرد: جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست انساني و اسلامي خود از دستيابي به راه حل پايدار در سوريه حمايت مي کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار