"اخضر ابراهیمی" نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه، روز گذشته با "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،، ابراهیمی به خبرنگاران در دوحه گفت: دیدار با شیخ تمیم بن حمد نتیجه بخش بود.
 طرفین در این دیدار آخرین تحولات سوریه بویژه تحولات مربوط به برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای دستیابی به راهکاری برای بحران این کشور بررسی کردند.
 امیر قطر بر موضع همیشگی و ثابت دولت قطر در حمایت از تلاش ها برای رفع آلام ملت سوریه و توقف سریعتر حمام خون در این این کشور تأکید کرد.
قطر تا پیش از کناره گیری ناگهانی "شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر سابق این کشور از قدرت و واگذاری آن به فرزندش، از مهمترین حامیان تروریست های سوری بود و نقش محوری در بحران سوریه ایفا می کرد.
براساس این گزارش، ابراهیمی تاکنون از کشورهای ترکیه، اردن، عراق، مصر، کویت و عمان دیدار کرده است. او در چارچوب سفر منطقه ای خود با هدف آماده سازی مقدمات برگزاری کنفرانس "ژنو 2"، امروز، وارد ایران خواهد شد.
ابراهیمی همچنین، روز پنجشنبه، با "سلیم ادریس" فرمانده گروه خودخوانده موسوم به " ارتش آزاد سوریه" در ترکیه دیدار کرد. احتمال می رود کنفرانس ژنو 2 با حضور نماینده نظام سوریه و معارضان در نوامبر آینده برگزار شود.
برچسب ها: بین الملل ، ابراهیمی ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار