يکي از رهبران مخالفان بحريني تاکيد کرد آزادي خليل المرزوق معاون دبيرکل جنبش الوفاق بحرين هرگز به معناي دست برداشتن از خواسته هاي مخالفان از جمله تشکيل دولت منتخب نخواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني اللولوة ، مجيد ميلاد نماينده نيروهاي مخالف در مذاکرات به رژيم بحرين ، وجود هرگونه معامله براي آزادي خليل المرزوق از جمله  دست کشيدن از خواسته تشکيل دولت منتخب را بي اساس و اظهار نظري سخيف توصيف کرد .

ميلاد تاکيد کرد نيروهاي مخالف بر تعليق مشارکت خود در گفتگوها تاکيد دارند و آزادي خليل المرزوق هرگز به معناي بازگشت به پاي ميز مذاکرات نخواهد بود .وي خاطر نشان کرد مخالفان مشارکت خود را در مذاکرات تنها منوط به آزادي خليل المرزوق نکرده اند بلکه يک سري اقدامات بايد در اين چارچوب  صورت گيرد .

گفتني است مخالفان بحريني در اعتراض به سياستهاي سرکوبگرانه رژيم بحرين مشارکت خود را در گفتگوها از تاريخ هجدهم سپتامبر به تعليق درآوردند .مجيد ميلاد در گفتگو با شبکه اللولوه گفت : اظهار نظرهايي که مبني بر وجود معامله براي آزادسازي المرزوق مطرح مي شود کذب محض و افترا  بوده  و تلاش محکوم به شکست براي بدنام کردن جنبش وفاق ملي اسلامي است .

ميلاد گفت : قرارداد يا معامله اي که برخي آنرا در پايگاههاي اينترنتي خود مطرح کرده اند ، مساله اي است که هيچ انسان عاقلي آنرا نمي پذيرد و ما اين خبر و شايعه را تکذيب مي کنيم و آنرا کاملا بي اساس مي دانيم .

مجيد ميلاد گفت : خليل المرزوق شايستگي آنرا دارد که ميان خانواده و ملتش زندگي کند . او يک صلح طلب است و در واقع اشتباه در بازداشت او صورت گرفته است نه در آزادي اش . بنابراين آزادي او نياز به معامله پشت پرده يا قرارداد ندارد و فقط اندکي وجود عقل دال بر آزادي وي خواهد کرد .

اگر نظام بحرين معتقد است که در هر مرحله يکي از رهبران الوفاق يا ديگر رهبران مخالف را بازداشت کند و معامله اي صورت گيرد  تا آنکه مخالفان از همه خواسته هاي خود دست بردارند ؛ چنين تصوري محال است زيرا همه رهبران مخالف آماده رفتن به زندان براي محقق کردن خواسته هاي عادلانه ملت بحرين هستند .

بنابراين  هرگز امکان ندارد جمعيت الوفاق به هنگام بازداشت يکي از رهبرانش بخواهد از حقوق مردم عقب نشيني کند تا آن رهبر آ زاد شود . اينگونه تلاشها با هدف آسيب زدن به وجهه جمعيت الوفاق صورت مي گيرد. مساله ديگر اينکه مردم بحرين آگاه و بيدار هستند و نمي توان با چنين شايعاتي سخيف آنها را تحت تاثير قرار داد .

مجيد ميلاد در ادامه  درباره آزاد شدن المرزوق خاطر نشان کرد رژيم بحرين هرگز تصور نمي کرد  وقتي به خود جرات داد خليل المرزوق را بازداشت کند براي آزادي اش  تحت فشارهاي بين المللي قرار گيرد .

وي افزود : نوعي همبستگي جهاني بويژه از جانب شخصيتهاي پارلماني و حقوقدانان در خصوص ضرورت آزادي المرزوق بوجود آمد و از سوي ديگر رژيم نتوانست از ميان آثار و سخنرانيهاي المرزوق دليلي مبني بر دعوت وي به خشونت  و تروريسم پيدا کند .

تحرکات ديپلماتيک و حضور هياتهاي ديپلماتيک و سازمانهاي حقوقي در جلسه محاکمه نيز نشان داد که استاد خليل المرزوق از جايگاهي جهاني برخوردار است .  خليل مرزوق فردي داراي جايگاه و صلح طلب است و ملتش را دوست دارد و براي همه بحرينيها بدون استثنا خواهان خير است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار