رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان: مبارزه با سوداگران مرگ حركتي جهادگونه است كه شور و نشاط را به جامعه باز مي گرداند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ‌رسول زرگرپور در چهارمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ، مبارزه همه جانيه با افراد فعال در زمينه مواد مخدر به عنوان سوداگران مرگ را خواستار شد.

استاندار اصفهان با تأكيد بر لزوم مبارزه همه جانبه با سوداگران مرگ،‌ اظهار داشت: مبارزه با سوداگران مرگ حركت جهادي است، چرا كه اعتياد و مواد مخدر نشاط و تحرك را در جمعيت هدف كه جوانان هستند از بين مي برد.

وي با بيان اينكه مبارزه جدي و همه جانبه با همت كليه دستگاه هاي استاني قابل تحقق است،‌ افزود: توفيق در اين زمينه همت همگاني طلب مي كند.

زرگرپور اذعان داشت: لازم است دستگاه‌هاي اجرايي استان سند پيشگيري اوليه از اعتياد را با جديت پيگيري نمايند.

وي تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي در اجراي بسته نقشه راه پنجم توسعه و والويت هاي ابلاغي ستاد، شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان را در اين مبارزه ياري نمايند.

استاندار اصفهان با اشاره به اثرات مخرب اجتماعي و فرهنگي مواد مخدر در جامعه، تأكيد كرد: پاکسازي مناطق آلوده به مواد مخدر استان در اولويت کاري دستگاههاي مقابله اي باشد.

در اين جلسه دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از افزايش 62 درصدي كشفيات مواد مخدر خبر داد.

اسماعيلي افزايش 108 درصدي دانش آموزان تحت پوشش برنامه پيشگيري اوليه از اعتياد را كه در قالب مروج سلامت، مهارت‌هاي زندگي و مدرسه محور اجرا مي شود به عنوان خبر خوش اعلام نمود.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان نيز اعلام كرد: در راستاي اجراي مصوبات هيأت وزيران در سال 1390 و پيگيري‌هاي دبيرخانه شورا ي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، تا كنون مبلغ يكصد ميليون ريال از اعتبارات تأمين تجهيزات حرفه آموزي و اشتغال زايي در زندان مركزي اصفهان و اردوگاه اسدآباد مباركه و همچنين مركز درمان و كاهش آسيب معتادين هزينه شده است و در اين خصوص 25 رشته آموزشي در حال اجراست.

مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي استان اصفهان نيز عنوان نمود: با همكاري آموزش و پرورش استان و پيگيري دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، تعداد قابل توجهي از زندانيان مواد مخدر در مقاطع راهنمايي و دبيرستان مشغول به تحصيل هستند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.