شايد شما والدين با مشکل ناخن جويدن فرزندانتان روبرو شده ايد با خواندن خبر زير در برطرف کردن اين مشکل فرزندتان تلاش کنيد.

 مريم ملک صالحي روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هرگز کودک خود را به خاطر ناخن جويدن مسخره و سرزنش نکنيد و دائما از تذکر دادن به او پرهيز کرده و ايراد نگيرد.
وي افزود: در صورتيکه شما والدين گمان مي کنيد که ناخن جويدن کودکتان ناشي از فشار روحي شما است که بر کودکتان اعمال مي کنيد سعي برکم کردن آن کنيد.
ملک صالحي گفت: از گول زدن کودک يا نوجوان خود با بيان اينکه تو ديگر بزرگ شده اي و ناخن جويدن چاره کار نيست بپرهيزيد و همچنين از بستن ناخن يا انگشت کودک خود يا آلوده کردن آنها به مواد تلخ و ساير موارد کاملا اجتناب نماييد.
اين کارشناس ارشد مشاوره همچنين خاطرنشان کرد: در حال اين مشکل ايجاد رعب، وحشت، استرس و تهديد چاره کار نخواهد بود زيرا ترس و اضطراب مي تواند سبب اختلال وسواس در فرزندتان بشود.
ملک صالحي همچنين تصريح کرد: آگاهي دادن فرزند، شادابي و خوشرويي والدين با فرزندشان مي تواند سبب بالا بردن اعتماد به نفس وي شود.
وي به والدين متذکر شد: مشغول کردن کودک از طريق بازي با مهره ها، قطعات پازل و فعال نگه داشتن وي هنگام تماشاي تلويزيون، برنامه رزي کردن براي مشغول نگه داشتن فرزند به هنگام زمان فراغت، بازي ها و سرگرمي هاي مناسب يکي از بهترين راه هاي جلوگيري از ناخن جويدن کودک است.
اين روانشناس همچنين به والدين سفارش کرد: به جاي پرداختن و تماشاي ناخن جويدن فرزندتان، به خود وي توجه داشته و در برآورده شدن نيازهاي ارضا نشده وي کمک کنيد و در صورت موفقيت نسبي او در حل اين مشکل فرزندتان را تشويق کنيد و در نهايت درصورت برطرف نشدن اين مشکل، از يک مشاور يا روانشناس کمک بگيريد./
 
برچسب ها: ناخن ، جویدن ، فرزندان ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.