امام جمعه اراک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان گفت:‌ غدیر یکی از سرنوشت سازترین رخدادهای دین اسلام و تجلی گاه ولایت و رهبری است که بازتاب گسترده ای در تارخ اسلام دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، آیت ا... دری نجف آبادی با اشاره به اینکه غدیر شاخص های رسیدن به طراز کمال و معنویت را در زندگی اجتماعی،‌ سیاسی و بین المللی انسان ها مشخص می کند افزود : این مکتب، سازنده ترین و الهی ترین و عدالت خواه ترین مکتب است که تا قیام قیامت برای انسان پیام دارد.
امام جمعه اراک افزود: غدیر فقط یک واقعه تاریخی که در آن وصی و جانشین پیامبر اسلام به فرمان خدا معرفی شد نیست، بلکه علاوه بر این، یک بستر دائمی برای تکامل معنوی انسان نیز هست.
آیت ا... دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به هجمه ای که دشمنان اسلام با ابزارهایی که در اختیار دارند به سمت باورها و اعتقادات مسلمانان انجام می دهند گفت : باید پیام غدیر را در جامعه نهادینه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبتهای آبان ماه، اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون را تشریح کرد و گفت : تئوری اصلی امام وحدت جهان اسلام بوده است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تدوین اندیشه های امام (ره) در جامعه گفت: انقلاب اسلامی ایران ، انقلابی است که با محوریت امام و اندیشه های ایشان در جهان معاصر و قرن حاضر رخ داده که نام و آوازه آن در تمام دنیا طنین انداز شده است.
آیت ا... دری نجف آبادی همچنین با بیان اینکه امروز مقتضی خط امامت و ولایت ، مقابله با سلطه و استکبار است افزود : امروز همه باید پشت سر رهبری در برابر حقوق و منافع کشور بایستیم.
وی با اشاره به اینکه ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ایران یک استراتژی مقاومت قدرتمندانه است گفت:حق غنی سازی اورانیوم در جمهوری اسلامی ایران از حقوقیست که هرگز قابل سازش نخواهد بود.

برچسب ها: غدیر ، رخداد ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.