فعالان زن در عربستان سعودي اعلام کردند که با وجود هشدار مقامات اين کشور، روز شنبه پشت فرمان مي‌نشينند تا قانون منع رانندگي زنان را به چالش بکشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان؛ وب سايتي که در آن از رانندگي زنان در عربستان حمايت مي‌شد، هک شده است ولي فعالان در عربستان مي‌گويند همچنان به تلاش‌هاي خود در اين خصوص ادامه مي‌دهند.

بوثينه النصر، روزنامه نگار زن عربستاني که در لبنان به سر مي‌برد مي‌گويد موضوع اصلي، رانندگي زنان نيست بلکه موضوع کنترل زنان مطرح است و زنان عربستان نيز مي‌خواهند نشان دهند بر زندگي خود کنترل دارند، وي مي‌گويد بيش از هر زمان ديگري مصمم به تغيير در جامعه عربستان است.

عربستان سعودي آخرين کشور دنياست که همچنان رانندگي زنان در آن منع شده است، پويشي (کمپين) که براي حمايت رانندگي زنان در عربستان به راه افتاده است، همزمان با حمايت گسترده زنان و مردان روبرو شده است. با وجود فشارهاي عمده‌اي که وارد مي‌شود، به نظر نمي‌رسد دولت عربستان بخواهد در موضع خود در اين خصوص تجديد نظر کند. با اين وجود، شماري از زنان رانندگي خود در خيابان‌هاي عربستان را فيلمبرداري کرده‌اند و در اينترنت قرار داده‌اند. نکته جالب اينکه برخي حتي با واکنش مثبت مردان نيز روبرو شده‌اند.

در سال دو هزار و شش، ملاله شريف به همين جرم بازداشت و هفت روز زنداني شد. شريف که اکنون در امارات عربي متحده به سر مي‌برد مي‌گويد به همان اندازه مصمم است و نمي‌خواهد تا زماني که گواهينامه رانندگي براي زنان صادر نشده است، از اين تلاش کوتاه بيايد.

البته اين زنان راهي طولاني در پيش دارند و به نظر مي‌رسد بايد انتظار بيشتري براي رسيدن به هدفشان بکشند زيرا اين مسير براي آنان هنوز تمام نشده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، رانندگی ، منع ، قانون ، saudi
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار