نیروی هوایی آمریکا ساخت یک هواپیمای بمب افکن دور پرواز را به مناقصه گذاشته است و دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و لاکهید مارتین قصد دارند به طور مشترک در این مناقصه شرکت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو شرکت هواپیماسازی آمریکایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند برای شرکت در مناقصه نیروی هوایی‌ آمریکا به منظور ساخت یک بمب افکن شکاری دور پرواز خود را آماده می کنند.

این بیانیه بدون اشاره به مبلغ پیشنهادی نیروی هوایی آمریکا برای ساخت این بمب افکن افزود دو شرکت لاکهید مارتین و بوئینگ با حدود دو قرن تجربه در زمینه ساخت انواع هواپیما، تجارب خود را برای طراحی، ساخت و تحویل انواع هواپیماها در سرتاسر جهان به اشتراک می گذارند.

طرح ساخت یک بمب افکن دور پرواز برای نیروی هوایی آمریکا به سال های گذشته باز می گردد. هدف اصلی این است که بین 80 تا 100 فروند هواپیمای بمب افکن دور پرواز که تا سال 2020 قابل تحویل به ناوگان هواپیماهای شکاری آمریکا باشند، ساخته شوند. اگرچه تاکنون مبلغ دقیق قرارداد ساخت این هواپیما اعلام نشده است ولی اینگونه تخمین زده می شود که ساخت هر هواپیما 550 میلیون دلار هزینه داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار