رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه قانون مرخصی زایمان لازم‌الاجراست، گفت: این فراکسیون اجرایی نشدن مرخص زایمان را پیگیری خواهد کرد.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون اشاره کرد و گفت: در پی انتخابات این فراکسیون بنده به عنوان رئیس‌، لاله افتخاری به عنوان سخنگو و شهلا میرگلوبیات نیز به عنوان نائب رئیس این فراکسیون انتخاب شدند.

وی افزود: بررسی لایحه اشتغال پاره‌وقت زنان شاغل از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این فراکسیون قرار دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات‌ و اسلام‌شهر تصریح کرد: براساس این لایحه برای خانم‌هایی که شاغل هستند یا فرزند معلول و یا فرزند زیر 7 سال سن دارند و یا فرزند و همسر آن‌ها بیماری صعب‌العلاج دارند یک شرایط کاری جدید ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس پیشنهاد دولت که در قالب لایحه در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود برای خانم‌های مذکور با 36 ساعت کار در هفته مزایای 44 ساعت کار در هفته اعمال خواهد شد و فراکسیون زنان تلاش دارد علی‌رغم برخی مخالفت‌ها این موضوع تصویب شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه به مرخصی زایمان که اخیرا توسط مجلس تصویب شده است اشاره کرد و گفت: این موضوع قانون لازم‌الاجراست و باید عملی شود.

وی تاکید کرد: معاونت امور زنان رئیس‌جمهور باید قوانینی را به تصویب می‌رسد پیگیری کند و فراکسیون زنان نیز اجرایی نشدن این قانون تاکنون را پیگیری خواهد کرد.

اضافه می‌شود، فاطمه رهبر پیش از این نیز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشره مبني بر لغو مصوبه افزايش مرخص زايمان زنان از سوي دولت گفت: اجرا و عدم اجراي مصوبات مجلس سازوکار خود را دارد.
 
وي افزود: مجلس مصوبه افزايش مرخصي زايمان  از 6 ماه به 9 ماه را تقديم دولت کرده است اما دولت اختيار دارد که با توجه به شرايط، امکانات، بار مالي و تأمين منابع انساني اجراي آن را به سال آينده موکول کند.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون اصل 90 تصريح کرد: دولت اختيار ملغي کردن مصوبات مجلس ندارد اما مي‌تواند پيشنهادات خود را در قالب لايحه‌اي جديد به مجلس ارائه دهد.   
 
رئيس فراکسيون زنان در پايان خاطرنشان کرد: مجلس تاکنون خبري موثق از طرف دولت مبني بر لغو مصوبه افزايش مرخصي زايمان دريافت نکرده است و  فقط اخباري در اين زمينه در برخي رسانه‌ها منتشر شده است.


گفتنی است؛ براساس مصوبه مجلس به منظور تشویق والدین برای افزایش زاد و ولد، خانم‌هایی که زایمان داشته باشند نه ماه از مزایای مرخصی با حقوق استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مامان
۲۱:۴۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
سلام خواهش میکنم تمنا میکنم به خاطر رضای خدا و کودکان ما پیگیری کنید مرخصی ما در حال اتمام است
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۴:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۲
با تشکر فراوان از فراکسیون زنان مجلس و نمایندگان محترم مجلس و شورای محترم نگهبان که مصوبه افزايش مرخصي زايمان از 6 ماه به 9 ماه را به دستگاهها ابلاغ و در غالب آنها در دست اجرا است. خواهشمند است هر چه سریعتر دستور لازم الاجرا بودن آنرا صادر کنید
آخرین اخبار