ترويج تغذيه با شير مادر نياز به يک برنامه منسجم اطلاع رساني دارد، ولي به دليل تغييرات مداوم در مسئولين وزارت ين امر در كشور موفقيت آميز نيست.

دکتر فريور، عضو انجمن ترويج تغذيه با شير مادر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: ما ضعف هاي زيادي در بحث تغذيه با شير مادر داريم که يکي از اين ضعف ها اين است که دانشجويان ما در رشته هاي مختلف پزشکي و بهداشت کتابي در اين خصوص ندارند و اين نشان دهنده صنعت آموزش پزشکي است.

وي با بيان اينکه در ديگر کشورها تغذيه با شير مادر در کتب دانشجويان پزشکي با اهميت خاصي پرداخته شده است، گفت: از طرف ديگر مسئول ترويج تغذيه با شير مادر وزارت بهداشت بود که به دليل کمبود بودجه اين مرکز تعطيل شد.

وي با تاکيد بر اينکه براي ترويج تغذيه با شير مادر انسجام کامل براي اطلاع رساني لازم است عنوان کرد، متاسفانه در کشور ما اين امر به دليل تغييراتي که مرتبا در مسئولين وزارت بهداشت انجام مي شود، وجود ندارد. همچنين براي ترويج در رسانه ها به خصوص صدا و سيما نياز به بودجه است، طي جلساتي که با مسئولين سياستگذاران سلامت صدا و سيما داشتيم، حداقل 250 جلسه در يک سال بايد برنامه از صدا و سيما پخش شود تا اين امر منجر به تغيير عملکرد و ترويج تغذيه با شير مادر شود.

فريور با اشاره به اينكه در طي چند سال اقدامات خوبي از قبيل افزايش مرخصي زايمان، دادن ساعت شير در روز براي زنان کارمند به منظور ترويج رشد با شير مادر انجام شده است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بايد بيمارستان هاي دوستدار کودک را پايش کند و اين موضوع را در تمام بيمارستان هاي کشور گسترش دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار