رئيس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت از بازنگري لايحه ترويج تغذيه با شير مادر خبر داد.

دكتر بركاتي، رئيس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: لايحه ترويج تغذيه با شير مادر مربوط به سال 74 است كه بعد از چند سال 13 تا 14 ارگان كار كارشناسي روي اين لايحه انجام دادند و يكسري اصلاحات در اين قانون اعمال شد.

وي ادامه داد: اصلاحاتي همچون افزايش مرخصي زايمان به 9 ماه به مادر شاغل، افزايش پاس مرخصي شيردهي از يك ساعت به دو ساعت، 2 هفته مرخصي به پدران و مرخصي زايمان يك سال براي دوقلوزايي يا بيشتر در لايحه صورت گرفته است.

وي در ادامه در خصوص افزايش مرخصي زايمان به 9 ماه عنوان كرد: اين موضوع در مجلس به تصويب رسيد ولي در شوراي نگهبان رد شد. بايد توجه داشت كه در ماه آخر فعاليت دولت دهم يك سري از مصوبات به تصويب رسيد كه اين موضوع هم جزو اين مصوبات بود ولي دولت يازدهم بعد از روي كار آمدن دستور داد كه مصوبات مثلا اجرايي نشود.

بركاتي تأكيد كرد: معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد به دليل اينكه مصوبات تصويب شده يك ماه آخر فعاليت دولت عجولانه انجام شده بود نبايد هيچ كدام اجرايي شوند تا بررسي شوند.

وي خاطر نشان كرد: افزايش مرخصي زايمان نيز تبعات مالي دارد كه بايد دولت با توجه به سنجيدن منابع خود تكليف آن را مشخص كند. در حال حاضر از امور زنان و خانواده، دولت و وزارت بهداشت در اين خصوص اعلام نظر كرده است./ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
هادی
۱۶:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
113- ارزش شیر مادر فقط به لحاظ غذایی نیست شیر دادن به بچه یکی از مهمترین عامل تربیت کودک و مادرش می باشد.
-------------
108- بچه ها با رفتار خود برملاکننده رفتار والدین خود در خانه هستند. و این نیز وجهی دیگر از رسالت الهی فرزندان است.

از کتاب " سیر و سلوک عرفانی - فصل تعلیم و تربیت " استاد علی اکبر خانجانی
آخرین اخبار